یکی از مدیران مدارس منطقه ۱۳در گفت و گو با پانا:

تغییر مقطع تحصیلی یکی از دلایل افت تحصیلی دانش آموزان

تهران(پانا )- دانش آموزان ورودی پایه هفتم در اوایل سال تحصیلی با ورود به مقطع جدید با بحران های متعدد و متفاوتی مواجه خواهند شد که برای پیشگیری و رفع مشکلات باید به دنبال راهکاری باشیم تا به آموزش و روند تحصیل آنها لطمه ای وارد نشود.

کد مطلب: ۱۲۹۴۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تغییر مقطع تحصیلی یکی از دلایل افت تحصیلی دانش آموزان

خلیل طاهری؛ مدیر دبیرستان حربن ریاحی منطقه ۱۳ در رابطه با بحران های تغییر مقطع تحصیلی دانش آموزان با پانا به گفتگو پرداخته است که در ادامه می خوانید.

مدیر دبیرستان حربن ریاحی با اشاره به وجود بحران های دوره متوسطه اول در مقایسه با مقطع ابتدایی بیان کرد: اولین موضوعی که دانش آموزان پایه هفتم در بدو ورود با آن روبه رو و دچار چالش می شوند تغییر مقطع تحصیلی و نزدیک شدن به سن بلوغ است، که ممکن است بزرگترین چالش این دوران باشد. دومین عامل میزان ساعت های درسی دانش آموزان است که نسبت به دوره ابتدایی بیشتر شده چرا که تعداد دروس افزایش می یابد؛ سومین عامل هم، معلمان مدرسه هستند که دانش آموز متوسطه با توجه به ت خصصی بودن دروس با تعداد بیشتری از معلمان، با شخصیت و خلق و خوی متفادت مواجه می شود و برقراری ارتباط برای آنان کمی دشوار است.همچنین عوامل محیطی و جغرافیایی نیز در این رابطه بی تاثیر نیست.

طاهری در رابطه با رفع چالش های دوره متوسطه اول افزود: برای آشنایی بهتر دانش آموزان و خانواده ها با دوره متوسطه اول می توان با برنامه ریزی و هماهنگی از طریق برگزاری جلسات آموزش خانواده و مشاوره های خانوادگی به رفع چالش ها خصوصا بحران های دوران بلوغ برای دانش آموزان پرداخت.
وی راجع به آموزش مجازی و آسیب های که به دانش آموزان در دوران کرونا وارد شده تصریح کرد: با توجه به نمرات دانش آموزان مشخص شده است که میزان افت تحصیلی دانش آموزان بیشتر در دروس ادبیات فارسی و ریاضی است و چون اکثر دانش آموزان به دلیل تخصصی بودن و مجازی بودن کلاس ها، این دورس را عمیقا درک نکرده و به تدریج یادگیری کم تر اتفاق افتاده و افت تحصیلی در دورس پایه در دوره متوسطه نمایان می شود.
همچنین زمانی دانش آموزان پایه ششم وارد دوره متوسطه می شوند به دلیل تفاوت در ارزشیابی که در دوران ابتدایی به صورت توصیفی بوده دچار سختی و چالش های گوناگون می شوند.
طاهری در پایان عنوان کرد: پایه و اساس موفقیت در دبیرستان و کنکور، یک شروع قدرتمند از پایه هفتم است بنده امیدورام دانش آموزانی که وارد دوره اول متوسطه می شوند این دوران را به راحتی پشت سر بگذارند و آینده درخشانی پیش رو داشته باشند.

دانش آموز خبرنگار؛ امیر عرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار