رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

وزارت صمت در کاهش قاچاق ارز نقش اساسی دارد

تهران (پانا) - رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه دولت سیزدهم حل مسئله قاچاق را به‌طور بنیادی دنبال می‌کند، اعلام کرد که موضوع ارز به وزارت صمت ارتباط مستقیم دارد که با رسیدگی به آن، در کاهش قاچاق ارز نقش اساسی را ایفا می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
وزارت صمت در کاهش قاچاق ارز نقش اساسی دارد

علی مویدی خرم آبادی در نشست مشترک دبیران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور اظهار داشت: وقتی در کشوری یک پدیده اجتماعی و فرهنگی از مسئله‌ای که یک نهاد توان رفع آن را نداشته باشد، عبور کند و تبدیل به یک معضل غیر قابل مهار شود، ستاد تشکیل می‌شود تا بتواند نقش‌آفرینان را برای دستیابی به هدف نهایی هماهنگ و همراه کند.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز چهار وظیفه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: با قانون جدید در این بخش ۲۹ نهاد باید برای اجرای این برنامه با یکدیگر همسو شوند و وزارت صمت از وزارتخانه‌هایی است که بیشترین تکلیف را برعهده دارد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان در مهار قاچاق موفق عمل نکرده‌ایم، تصریح کرد: در هر نشستی مسئولان اشاره‌ای به موضوع قاچاق می‌کنند، زیرا این موضوع تمام مباحث اقتصادی را آلوده کرده است و اثرات منفی آن در جامعه دیده می‌شود.

مویدی گفت: اگر در ادوار گذشته مانند امروز تفکر، رویکرد و برنامه‌ای در وزارت صمت شکل گرفته بود، شاید مبارزه تا این میزان سخت نمی‌شد؛ مسئله قاچاق با فکر و اندیشه قابل حل خواهد بود و با مرزبانی نمی‌توان آن را مهار کرد.

وی با بیان اینکه در این راه پیشگیری و ایجاد وحدت در قالب برنامه برای اجرا موردنیاز است، بیان کرد: قاچاق هیچ کشوری را مانند ایران درگیر نکرده، به‌گونه‌ای که همه فعالیت‌های تجاری و بازار را مخدوش کرده است؛ اما امروز آمادگی با عزم و اراده جدی برای اجرا کردن قانون وجود دارد زیرا وزارت صمت عمل‌گرایانه و با مطالعه و اندیشه وارد این عرصه شده است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه برای گام برداشتن در این مسیر نیاز به راه‌اندازی کامل سامانه جامع تجارت هستیم، گفت: بخش اعظمی از سامانه‌ها در اختیار وزارت صمت است و تا این سامانه تشکیل نشود، زنجیره تولید تا عرضه قابل رصد نخواهد بود؛ زیرا هر فعالیتی خارج از سامانه بیهوده خواهد بود.

مویدی با بیان اینکه در موضوع قاچاق کالا و ارز برنامه‌ریزی هدفمند، دستاورد بزرگی را به همراه دارد، افزود: آثار بازار نشان‌دهنده تلاش‌های مبارزه با این معضل نیست که امیدواریم اتفاق جدیدی رخ دهد تا بتوانیم این موضوع را جمع‌آوری کنیم که وزارت صمت می‌تواند با کیفیت بخشیدن به کالاها به سمت مبارزه حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه تولید با کیفیت، قاچاق کالا در سطح عرضه را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: شفافیت در بازار با ارائه شناسه از تولید تا عرضه، بار هزینه قاچاق را از دوش نظام برمی‌دارد.

به گفته رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موضوع ارز به وزارت صمت ارتباط مستقیم دارد که با رسیدگی به آن، در کاهش قاچاق ارز نقش اساسی را ایفا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار