آخرین وضعیت ارائه خدمات درمانی به حجاج ایرانی

تهران (پانا) - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت تیم‌های پزشکی و درمانی هلال‌احمر ایران در عربستان سعودی تا امروز بیش از ۲۴ هزار مورد ویزیت تخصصی و عمومی به زائران ایرانی حج تمتع ارائه داده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت ارائه خدمات درمانی به حجاج ایرانی

به گزارش هلال احمر، سیدعلی مرعشی در تشریح خدمات درمانی ارائه شده به زائران ایرانی حج تمتع در کشور عربستان و توسط مجموعه پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: از روز ۲۶ خرداد تا پایان روز گذشته، دوازدهم تیرماه در مجموع ۱۹ هزار و ۵۶۶ مورد ویزیت زائران در مطب‌ها و مجموعه‌ها و ۴۸۷۰ مورد ویزیت تخصصی به زائران ایرانی ارائه شده است.

مرعشی افزود: در بازه زمانی یاد شده ۱۱۵ مورد بستری زائران بیمار را در مکه مکرمه و مدینه منوره داشته‌ایم و ۲۹۵۵ مورد نیز خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و ... در مکه و مدینه به زائران ایرانی ارائه شده است. همچنین ۱۱ هزار و ۳۸۷ مورد خدمات پرستاری، ۱۶ هزار و ۳۲۵ مورد نسخ درمانگاه‌ها و ۱۱۲۹ مورد نیز نسخ بیمارستانی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حال عمومی زائران ایرانی خوب و شرایط تا کنون مناسب بوده است، افزود: در مجموع در ۱۸ روز گذشته ۵۷ هزار و ۵۰۲ مورد خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی خانه خدا در کشور عربستان ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر همچنین از حضور کارشناسان بهداشت محیط مرکز پزشکی و انجام بازرسی های بهداشتی به‌صورت شبانه روزی برای بهبود سلامت بهداشتی و درمانی زائران خبر داد.

همچنین بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، دکتر پیرحسین کولیوند - رئیس جمعیت هلال‌احمر شب گذشته با هدف کمک در عملیات پزشکی حج و بازدید از مجموعه درمانی هلال‌احمر ایران در مکه مکرمه و مدینه منوره از جمله بیمارستان هلال‌احمر و مطب‌ها و درمانگاه‌های این جمعیت وارد عربستان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار