وزش گرد و خاک در شرق کشور

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد که تا روز دوشنبه در شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک، پدیده غالب است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
وزش گرد و خاک در شرق کشور

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشوری طی پنج روز آتی اظهار کرد: تا روز دوشنبه (۱۳ تیرماه) در شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک، پدیده غالب است. در سه روز آینده در استان‌های خوزستان، ایلام و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از روز یک‌شنبه (۱۲ تیرماه) کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در نوار شمالی و نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه از لحاظ بارندگی در بعدازظهر شنبه (۱۱ تیرماه) و روز یک شنبه (۱۲ تیرماه) در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود گفت: دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: روزهای دوشنبه (۱۳ تیرماه)‌ و سه‌شنبه (۱۴ تیرماه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقت همراه با گاهی گرد وخاک پیش بینی می شود. در پنج روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

وی همچنین دمای هوای پایتخت طی سه روز آتی را اینگونه پیش‌بینی کرد: دمای هوای تهران در روز جمعه در کمترین و بیشترین حالت خود به ترتیب ۲۵ و ۳۹ درجه سانتیگراد، در روز شنبه، ۲۶ و ۴۰ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه بین ۲۳ و ۳۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار