آیین افتتاحیه کلاس‌های فعالیت‌های اوقات فراغت شهرستان تیران و کرون

اصفهان (پانا) - آیین افتتاحیه کلاس‌های فعالیت‌های اوقات فراغت شهرستان تیران و کرون با حضور مهدی نم نبات معاون پرورشی و فرهنگی ‌اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان و مسئولین شهرستان در دارالقرآن امام علی (ع) مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد‌.

کد مطلب: ۱۲۹۰۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه کلاس‌های فعالیت‌های اوقات فراغت شهرستان تیران و کرون

آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی شهرستان تیران و کرون با حضور مهدی نم نبات معاون پرورشی و فرهنگی ، مرتضی شکری رئیس اداره فرهنگی هنری، احمدرضا عمیدی رئیس دفتر معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدیان مسئول دار القران های استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان‌، مدیر، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش و برخی مسئولین ادارات شهرستان در محل دار القران امام علی (ع) آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

مهدی نم نبات معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن عرض تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام و عرض خدا قوت به فعالان امور فرهنگی و پرورشی، اظهار کرد:بچه های دهه نود ظرفیت خوبی برای رشد و تعالی در آینده دارند که اجرای سرود سلام فرمانده به صورت هماهنگ و همگانی در سطح کشور نمونه بارز این ظرفیت بود.

نم نبات گفت:امسال ۲ هزار پایگاه در استان در تابستان برای فعالیتهای فرهنگی آماده سازی شده و تلاش زیادی برای برگزاری ویژه برنامه های پربار و غنی علی رقم کمبودها و محدودیت ها شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با برپایی برنامه های اردویی انگیزه ای مضاعف در دانش آموزان ایجاد کند تا از این فرصت تعطیلات به خوبی استفاده شود.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و تسلیت سالروز شهادت امام جواد علیه السلام، اظهار کرد:

کلاس های آموزشی سال تحصیلی گذشته در شهرستان تیران و کرون به درخواست مردم به صورت کاملا حضوری برگزار شد و این امر به انجام فعالیت های پرورشی کمک کرد.

عباس سلطانی با بیان اینکه کرونا باعث تعطیلی برنامه های آموزشی و پرورشی نشد اما نحوه اجرا تغییر کرد، گفت:
ضیافت های افطاری، محافل انس با قرآن، جشن تکلیف، ویژه برنامه های آنلاین با موضوع قرآن و انتخابات دانش آموزی، برگزاری نماز جماعت ظهر در مدارس، اجلاس نماز، یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه های پرورشی بود.

وی با اشاره به اینکه کمبود نیروی پرورشی مشکلاتی را برای اجرای برنامه ها ایجاد کرده، تصریح کرد: برنامه های پرورشی در مدارس با همت همکاران پرورشی و دانش آموزان برگزار می شود و قطعا با مساعدت مسوولان این مشکل کمبود نیرو برطرف می شود.

مدیر آموزش و پرورش ادامه داد: دارالقرآن و مراکز پرورشی شهرستان تیران و کرون فرسوده و قدیمی هستند و نیاز به مساعدت ویژه برای کمک به نوسازی این مراکز هستیم.

سلطانی خاطرنشان کرد: شعار امسال آموزش و پرورش تیران و کرون در مورد اوقات فراغت «هر مدرسه یک پایگاه اوقات فراغت و هر دانش آموز یک مهارت» است و به یاری خدا تابستانی متفاوت برای دانش آموزان خواهیم ساخت.

وی با بیان اینکه مدارس در تابستان برای برگزاری برنامه های پرورشی فعال هستند، گفت: برای استفاده بیشتر دانش آموزان ویژه برنامه ها فقط در مراکز پرورشی تجمیع نخواهد شد.

سلطانی ادامه داد: کانون حدیث با ۱۱ رشته، کانون شهید بهشتی ۶ رشته، دار القران امام علی علیه السلام ۶ رشته ، دار القران حضرت زهرا ۱۶ رشته و پژوهشسرای هشترودی با ۱۵ رشته کلاس های متنوعی برای دانش آموزان برگزار می کنند.

امام جمعه شهرستان با بیان اینکه فعالیت در زمینه قرآنی و پرورشی ارزش بالایی به سبب رشد و تعالی انسان ها دارد، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان نیازمند برگزاری برنامه های غنی و متنوع برای اوقات فراغت هستند تا استعداد های خود را پرورش دهند.

حجت الاسلام رشیدیان گفت: آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون تلاش زیادی برای برگزاری برنامه های متنوع قرآنی و فرهنگی دارند و خواستار مساعدت در زمینه حل مشکلات و نیازمندی ها از طرف مسئولان استانی هستیم.

در حاشیه این افتتاحیه از کانون شهید بهشتی، پژوهشسرای هشترودی، مرکز هسته مشاوره ، دارالقرآن حضرت زهرا (س)، کانون حدیث، اردوگاه امام خمینی (ره) و زمین آموزش و پرورش شهرستان در حاشیه سد شهید محمد منتظری روستای خمیران توسط معاون پرورشی و فرهنگی و هیأت همراه بازدید به عمل آمد.

خبرنگار:داوود نادری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار