مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

تحصیل ۹۶۸ هزار دانش‌آموز در اصفهان

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت ۵۷ هزار دانش‌آموز تبعه در مدارس استان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار نفر به این تعداد اضافه شود.

کد مطلب: ۱۲۹۰۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل ۹۶۸ هزار دانش‌آموز در اصفهان

محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن اصلی و اثرگذار هر جامعه‌ای است، اظهار کرد: توجه به این نهاد شاخص توسعه یافتگی است و در دین اسلام نیز به این مهم توجه ویژه شده است و مصادیق زیادی در زمینه علم آموزی در قرآن وجود دارد.

وی ادامه داد: در جوامع توسعه یافته درصد بیشتری از، بودجه را در حوزه علم و پژوهش هزینه می‌کنند و این امر باید در همه کشورها مورد توجه باشد.

تحصیل ۹۶۸ هزار دانش‌آموز در اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به وجود ۹۶۸ هزار دانش‌آموز و ۴۸ هزار معلم شاغل رسمی، ۵۵ هزار معلم بازنشسته و بیش از ۲۲ هزار معلم حق التدریس در استان اصفهان گفت: همه به صورت مستقیم با آموزش و پرورش ارتباط داشته و یا دارند.

وی با بیان اینکه وسعت آموزش و پرورش به وسعت تاریخ و جغرافیا است، ابراز کرد: هر کجا ردپایی از آموزش و پرورش باشد فرهنگ جایگاه بالایی دارد.

ابراهیمی در خصوص کمبود معلم در استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان مهاجر پذیر است، ما در زمینه فضا و معلم کمبود داریم، در سند تحول بنیادین قرار است کمبودها از محل دانشگاه فرهنگیان تأمین شود اما ورودی دانشجویان این دانشگاه‌ها کمبود و از این رو از محل استخدام و حق التدریس جبران می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته ۱۶ هزار نفر کمبود نیرو داشتیم که از محل‌های مختلف تأمین کردیم و امسال نیز به همین تعداد کمبود معلم نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد فضاهای فرسوده آموزشی در استان اصفهان گفت: در سال‌های اخیر به واسطه خشکسالی‌های پی در پی و نبود آب در زاینده رود دچار فرونشست شده‌ایم، در شمال شهر اصفهان، شاهین شهر و برخوار در مدارس شاهد فرونشست هستیم، بر اساس نظر کارشناسان اداره نوسازی و بهسازی مدارس رفتار می‌کنیم و در صورت نیاز مدارس تخلیه خواهد شد، تعدادی از مدارس تخلیه شده و تعدادی از مدارس نیز کاهش جمعیت اعمال شده است.

برخورد با معلمان خاطی

وی در خصوص برخورد با معلمان و مدیران خاطی مدارس تصریح کرد: همواره در ادارات از این ایرادات وجود دارد، ما ابتدا تذکر می‌دهیم و بعد برخورد اداری خواهیم کرد.

آمار فوت معلمان اصفهان به دلیل ابتلاء به کرونا را نداریم

ابراهیمی در خصوص فوت معلمان استان اصفهان بر اثر کرونا گفت: آمار دقیقی از این فوتی‌ها نداریم اما تعداد فوتی‌های ما کمتر از دیگر استان‌ها بود.

وی درخصوص وضعیت ایمنی مدارس غیر دولتی گفت: بر اساس شیوه نامه استقرار خیلی از مدارس ما دچار مشکل هستند و بر روی این شیوه نامه انتقاداتی است که باید تعدیل شود.

تکمیل ۳۰۰ مدرسه مشارکتی در استان اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان گفت: مهمترین دستاورد سفر رئیس جمهور تکمیل تعهدات دولت نسبت به ساخت ۳۰۰ مدرسه مشارکتی با خیران بود.

وی در خصوص معلمان خرید خدمت گفت: نقل قول‌ها و نگرش‌ها به این روند ناپایدار متفاوت است، در راستای اجرای بیمه و حقوق کامل این معلمان هنوز مشکل داریم هنوز مصوبات اجرایی نشده است، همچنین در مجلس مصوبه تعیین وضعیت را داشتیم که با امتیاز ایثارگری استخدام شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه ۵۷ هزار نفر از دانش‌آموزان استان اصفهان اتباع خارجی هستند که در یک هزار و ۹۰۰ کلاس درس تحصیل می‌کنند، گفت: تخمین ما این است که ۲۰ هزار نفر نیز به این تعداد اضافه شود که به ۶۶۰ کلاس درس برای این دانش‌آموزان نیاز داریم و این در حالی است که کمیساریا هیچ کمکی نداشته است.

پول گرفتن نباید شرط ثبت نام باشد

وی در خصوص دریافت شهریه در مدارس دولتی گفت: پول گرفتن نباید شرط ثبت نام باشد، گرو گرفتن کارنامه تخلف است، اما اگر ولی دانش‌آموز تمایل به پرداخت داشته باشد، اشکالی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سرانه مدارس ۱۰ سال پرداخت نشد و اخیراً این امر در حال پرداخت است، اضافه کرد: چنانچه این روند ادامه یابد دریافت کمک نیز کاهش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار