واحدهای برتر تولیدی و تجاری چه امتیازهایی دریافت می‌کنند؟

تهران (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از افتتاح هفت پروژه‌ ملی در تهران با سرمایه گذاری حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال حدود ۱۵۰۰ نفر در دهه تولید و تجارت خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
واحدهای برتر تولیدی و تجاری چه امتیازهایی دریافت می‌کنند؟

به گزارش ایسنا، محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت: تامین کالاهای اساسی، صادرات و ارزآوری، خنثی سازی تحریم، تامین اقلام سلامت محور در دوره کرونا و دانش بنیان از جمله معیارهای انتخاب واحدهای برتر است و واحدهای برتر در دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید و واگذاری زمین و خدمات در شهرک‌های صنعتی در اولویت خواهند بود.

سیجانی، با اشاره به برگزاری جلسات با اتاق اصناف و شورای گفت‌وگو در اتاق بازرگانی به مناسبت دهه تولید و تجارت، گفت: همچنین برای افتتاح چند پروژه در دهه تولید تجارت برنامه ریزی شده که در دو بخش خواهد بود که در بخش ملی هفت پروژه‌ ملی در تهران با سرمایه گذاری حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال حدود ۱۵۰۰ نفر مستقیم، به ویژه در بخش صنایع های‌تک و دانش بنیان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای وزارت صمت حمایت این از واحدهای کوچک دانش بنیان است که از پارک‌ها و مراکز رشد به تولید انبوه توسعه پیدا می‌کنند، اظهار کرد: راهبر دیگر دانش بنیان کردن صنایع موجود است تا امکان حضور در بازارهای جهانی، کاهش آلودگی های محیط زیستی و تامین نیازهای کشور فراهم شود.

همچنین به گفته این مقام مسئول در حوزه استانی هم شش طرح در حوزه تامین مواد اولیه پتروشیمی، صنایع غذایی و غیره در تهران افتتاح خواهد شد که سرمایه آنها بیش از هزار میلیارد تومان است و برای حدود ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

سیجانی با بیان اینکه باید به صنایعی پرداخته شود که اشتغال برای نیروهای تحصیل کرده و دانشگاهی فراهم شود، تصریح کرد: باید متناسب با این شرایط جدید واحدهای تولیدی ایجاد شوند.

وی با اشاره به معرفی صنعتگران و معدنکاران برتر استان تهران در همین ماه، گفت: تامین کالاهای اساسی، صادرات و ارزآوری، خنثی سازی تحریم، تامین اقلام سلامت محور در دوره کرونا و دانش بنیان از جمله معیارهای انتخاب واحدهای برتر است. واحدهای برتر در دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید و همچنین در بخش ارائه خدمات در اولویت خواهند بود. برای واحدهای صادرات محور هم تسهیلات صادراتی، کمک به حضور در نمایشگاه های بین المللی و اعزام هیئت‌های تجاری در نظر گرفته شده است.

سیجانی با بیان اینکه تهران محدودیت سرمایه‌گذاری و زمین دارد، گفت: این واحدهای برتر در واگذاری زمین و خدمات در شهرک‌های صنعتی هم در اولویت قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان صمت استان تهران در ادامه با بیان اینکه در استقرار صنایع در استان تهران، به هم ریختگی وجود داشت، تصریح کرد: لازم بود این صنایع با لحاظ مسائل زیست محیطی ساماندهی شود که با تصمیم اخیر هیئت دولت در این مشکلات برطرف و امکان توسعه صنایع تهران فراهم خواهد شد.

وی در پایان از احداث زیرساخت‌هایی در زمینه راه دسترسی برای کاهش ترافیک، آب و برق شهرک صنعتی شمس اباد در هفته‌ جاری خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار