عمویی در گفت‌و‌گو با پانا مطرح کرد:

کشورهای ساحلی خزر و تقویت دیپلماسی اقتصادی

در یک سال اخیر شاهد یک جهش در روابط خارجی حوزه آسیای میانه بودیم

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سفر رئیس‌جمهوری به ترکمنستان را ‌سفری موثر در توسعه روابط همسایگی دانست و گفت یکی از حوزه‌های تمرکزی برای تقویت دیپلماسی اقتصادی کشور و ارتقای روابط خارجی، کشورهای حوزه همسایگی خزر است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کشورهای ساحلی خزر و تقویت دیپلماسی اقتصادی

ابوالفضل عمویی در گقت‌و‌گو با پانا در خصوص سفر رئیس‌جمهوری به ترکمنستان، اظهار کرد: «خزر یکی از حوزه‌های مهم برای جمهوری اسلامی است و‌ ایران یک کشور موثر در حاشیه دریاچه خزر است.»

سخنگوی‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه همکاری‌هایی که بین پنج کشور ساحلی خزر وجود دارد، رو به جلو است، افزود: «گفت‌و‌گوها بین ‌کشورهای حاشیه خزر برای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر صورت گرفته است. مباحث مختلفی نیز برای بحث‌های فی‌مابینی وجود دارد اعم از موضوع خط مبدا که از موضوعاتی است که بین کشورها در جریان است.»

وی بیان کرد: «مهم‌تر از مباحث مرزی، امروز همکاری‌هایی است که بین این کشورها صورت می‌گیرد. سفر رئیس‌جمهوری به ترکمنستان سفر موثری بود. در یک سال اخیر در حوزه آسیای میانه شاهد یک جهش در روابط خارجی بودیم. از این جهت مهمانان مختلفی داشتیم.»

عمویی اضافه کرد: «یکی از حوزه‌های تمرکزی برای تقویت دیپلماسی اقتصادی کشور و ارتقای روابط خارجی، بحث‌ کشورهای حوزه همسایگی ما در خزر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار