سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان:

توسعه آموزش ابتدایی به‌معنای توسعه آموزش و پرورش است

کرمان (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در منطقه ماهان گفت توسعه آموزش ابتدایی به معنای توسعه آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
توسعه آموزش ابتدایی به‌معنای توسعه آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، طاهره زحمتکش در نشست معاونان آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان گفت: محور توسعه کشور منوط به توجه ویژه به آموزش و پرورش است و توسعه آموزش ابتدایی به معنای توسعه آموزش و پرورش است و این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که تمامی دانش آموزان لازم التوجه تحت پوشش آموزش قرار گیرند.

وی افزود: توجه ویژه به امر انسداد مبادی بی‌سوادی از وظایف اصلی همه ما است و اگر دانش آموزی زیر چتر آموزش و پرورش قرار نگیرد مسئولیت آن بر عهده افرادی است که متولی امر تعلیم و تربیت هستند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در راستای دستیابی به رویکرد عدالت محوری و شاخصه افزایش پوشش تحصیلی، تشکیل کارگروه انسداد مبادی بی سوادی و تثبیت یادگیری دوره ابتدایی در تمامی شهرستان ها و مناطق ضروری است.

زحمتکش گفت: مهمترین برنامه آموزش و پرورش برای فصل تابستان طرح تثبیت و تعمیق یادگیری است که لازم است دانش آموزان نیازمند تلاش بیشتر در این طرح شرکت کنند و به صورت رایگان توسط معلمان توانمند تحت آموزش قرار گیرند.

وی اظهار کرد: بر طرح جبران یادگیری تاکید زیادی می شود، زیرا مهارت های خواندن، نوشتن، حساب کردن و آموزش مهارت های اصلی زندگی در دوران کودکی و آموزش ابتدایی اتفاق می افتند و همچنین سرعت یادگیری در دوران کودکی بسیار بالاتر است، بنابراین توجه ویژه به این دوران بسیار حائز اهمیت است و اگر دانش آموزی دچار افت تحصیلی شد، با اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری این ضعف قابل جبران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار