مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

برنامه‌های آموزش و پرورش برای رفع معایب موجود، به‌صورت شفاف تدوین شده است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت برنامه‌های آموزش و پرورش این استان برای رفع معایب موجود، به‌صورت شفاف تدوین شده و برای عملیاتی‌شدن نیازمند مشارکت آحاد جامعه است.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های آموزش و پرورش برای رفع معایب موجود، به‌صورت شفاف تدوین شده است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با تقدیر از همه خیرین مدرسه ساز که همیشه کنار آموزش و پرورش برای رفع مشکلات در مناطق محروم بوده اند اظهار کرد: در جلسات وزارت متبوع، آموزش و پرورش استان پیشنهاد داده است تا مدارس به نام خیرین نامگذاری شود، تا بدین وسیله نام خیرین جاودان بماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان، بیان کرد: داشتن مدارس کانکسی برازنده و در شان استان اردبیل نیست و امیدواریم با همکاری اداره کل نوسازی مدارس تا پایان سال جشن برچیده شدن مدارس کانکسی برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کمبود نیرو را دیگر معضل و مشکل آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد: امسال 700 نفر به کسوت بازنشستگی نائل شده اند که باید این خلأ را با راهکاری مناسب و برنامه‌ریزی درست برطرف کنیم.

صفری گفت: برای رفع معایب در حوزه تعلیم و تربیت و محرومیت‌زدایی از بخش‌های مختلف آموزشی و تربیتی نسبت به راه‌اندازی قرارگاه جهادی در حوزه آموزش و پرورش اقدام کردیم تا با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها بتوانیم نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی افزایش مشارکت اجتماعی-تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه، غیردولتی برای ایجاد تحول در آموزش وپرورش مناطق هدف، از جمله برنامه های این قرارگاه جهادی است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان شناسایی نیازها و اولویت ها در مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش و ارائه برنامه سالیانه برای رفع نیازها و کمبودها از جمله وظایف قرارگاه جهادی است.

صفری تصریح کرد: از ثبت‌نام دانش‌آموزان گرفته تا مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی، سرویس مدارس و سایر ابعاد برای رفع عیوب و غفلت‌های گذشته ما نیازمند کار جهادی تا شروع سال تحصیلی هستیم تا ارتقا کمی و کیفی را در مجموعه آموزش و پرورش شاهد باشیم.

وی یکی از کارگروه‌های شکل‌ گرفته در قالب این قرارگاه را حوزه عمرانی و توجه به مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مدارس اعلام کرد و افزود: برخی مدارس در مرکز استان نیاز جدی به تخریب و بازسازی دارد که ما باید کار را به شکل عملیاتی آغاز کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش 750 فعالیت پرورشی و فرهنگی در استان اجرا می کند، اظهارکرد: از میان 750 فعالیت، 60 فعالیت آموزشی و پرورشی بعنوان برنامه های شاخص انتخاب شده است تا در این خصوص برنامه ریزی لازم تدوین گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار