رئیس قوه قضاییه:

تقویت قوه قضاییه به نفع مجلس و دولت خواهد بود

تهران (پانا) - همایش سراسری قوه قضاییه صبح امروز دوشنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۱ در سالن اجلاس سران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تقویت قوه قضاییه به نفع مجلس و دولت خواهد بود

به گزارش قوه قضاییه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای ، امروز دوشنبه ششم تیر طی سخنانی در همایش سراسری قوه قضاییه، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه شهدای دستگاه قضا و شهید آیت‌الله بهشتی، همه شهدای دولت، مجلس، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر ارکان نظام، با بیان اینکه خداوند متعال به ملت و امت ما منت گذاشت و انقلابی عظیم و بی‌مانند را در این عصر به پیروزی رساند، اظهار‌ کرد: در‌ شرایطی که جهان بین دو قدرت مادی شرق و غرب تقسیم شده بود و کسی گمان نمی‌کرد که یک نهضت دینی بتواند بدون وام‌گرفتن و بدون اتکاء به یکی از قدرت‌های شرق و غرب پیروز شود، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

رئیس عدلیه افزود: در‌ مخیله برخی‌ها خطور نمی‌کرد که چنین انقلابی در عصر حاضر به پیروزی برسد اما خداوند متعال عنایت کرد و به دست یک بنده ساده خود و به دست یک امت دین‌باور‌، انقلاب عظیمی را علی‌رغم باور دشمنان و مستکبران به پیروزی رساند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امام خمینی(ره) همراه با امت دین‌باور خود توانست در عصر حاضر یک معجزه بیافریند، گفت: بنیانگذار‌ کبیر انقلاب اسلامی ثابت کرد هرگاه که مردم توجه کنند، قدرت لایزال الهی بر همه قدرت‌های مادی و دنیوی پیروز خواهد شد.

رئیس عدلیه با بیان اینکه مردم ایران اسلامی، یکپارچه، همدل و‌هم‌صدا با پیروی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همه نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند، افزود: امام و امت با پیوند وثیقی که با هم پیدا کردند توانستند یک الگوی جدید از حکمرانی به نام مردم‌سالاری دینی را ارائه دهند و پایه‌گذاری یک عصر جدید را آغاز کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: با انقلاب عظیمی که در ایران به وقوع پیوست و‌ با تحولی که در اندیشه بسیاری از مردم جهان ایجاد شد، نه تنها کنگره کاخ ستمگران و مستکبران فروریخت بلکه به دنیا ثابت شد که می‌‌توان با اتکاء به خدا، بدون اتکاء به شرق و‌ غرب و با دست به ظاهر خالی اما پر‌ از معنویت، در‌ مقابل همه قدرت استکباری و فرعونی شرق و ‌غرب ایستاد و کاخ آنها را ویران کرد.

رئیس عدلیه با اشاره به اقدامات و اهداف دشمنان طی بیش از ۴۰ سال گذشته گفت: دشمنان ما طی این ۴ دهه نتوانسته‌اند الگوی جدید مذهبی و دینی مردم را تحمل کنند و علی‌رغم فعالیت‌ها و اقداماتی که دارند، شاهد هستند که نظام ما هر روز قوی‌تر و‌ پویاتر، رو به جلو حرکت می‌کند.

قاضی‌القضات با بیان اینکه جنگ نظامی داخلی و خارجی، تحریم اقتصادی و تبلیغات بنگاه‌های تبلغاتی دشمن نتوانسته انقلاب و امت ما را متوقف کند، گفت: دشمن امروز با اقدامات ترکیبی، موذیانه و مزورانه خود به دنبال تغییر اراده و الگوی مردم است و به زعم باطل خود، دین و‌ باور مردم را نشانه رفته است.

رئیس عدلیه افزود: دشمن امروز آنچه را که با جنگ، تحریم اقتصادی و‌ پمپاژ دروغ و‌ نفاق به دست نیاورده، می‌خواهد با تضعیف ایمان، تضعیف اخلاق و ارزش‌های اسلامی، هدف گرفتن اراده مردم و ایجاد و‌ القاء یأس در جوانان و ناامید کردن آنها نسبت به آینده، به دست بیاورد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز امام ملت و‌ کشور ما را راهبری و هدایتگری می‌کند، گفت: امروز امام این امت به نیابت از حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) سخن می‌گوید و هدایت و‌ راهبری می‌کند و مردم متدین کشور ما نیز با تمام وجود پشت سر امام خود ایستاده‌اند.

رئیس عدلیه افزود: امروز کارگزاران و مسئولان نظام و قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح، با وحدت، یکپارچگی و‌ همدلی در مقابل این ترفندهای دشمن ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه همایش سراسری قوه قضائیه، اظهار کرد: اگر با اتکاء به خداوند برای مردم خالصانه خدمت کنیم، دلها را تسخیر می‌کنیم و وقتی دلهای مردم تسخیر شود، می‌توان از همه مشکلات عبور کرد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: آنچه اکسیر خنثی‌سازی اقدامات ترکیبی و توطئه‌های دشمن است، توجه به بسط و گسترش عدالت اجتماعی و مقابله با فساد و تبعیض است.

رئیس عدلیه بیان داشت: اگر مردم ما بدانند که کارگزاران نظام برای تحقق عدالت اجتماعی و فراهم کردن بستر رشد دنیا و آخرت آنها تلاش می‌کنند تردید نکنید که با تمام وجود از مسئولان و کارگزاران نظام حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به شخصیت وارسته، انقلابی و دلسوز رئیس جمهور، گفت: امروز قوه قضائیه وظیفه خود می‌داند که با تمام توان به قوه مجریه کمک کند؛ امروز بار سنگینی بر دوش دولت است و همه وظیفه داریم که با تلاش و مساعدت یکدیگر این بار را با هم برداریم.

رئیس قوه قضائیه همچنین تصریح کرد: قوه قضاییه تشریک مساعی با مجلس انقلابی را برای تدوین و وضع قوانین متناسب با اقتضائات روز و قوانین متناسب با خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و قوانین همراستا با خدمت به مردم، وظیفه و تکلیف خود می‌داند.

رئیس دستگاه قضا همچنین بر نقش و مسئولیت قوه قضائیه در حفظ و ارتقاء امنیت و آرامش مردم و جامعه در نتیجه همکاری و تعامل با دستگاه‌ها و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه بیان کرد: باور دارم چنانچه قوه قضاییه از لحاظ عده و عُده و تجهیز نیروی انسانی و اداری و امکاناتی تقویت شود، دولت و مجلس نیز از این امر منتفع می‌شوند.

وی تصریح کرد: تقویت قوه قضاییه سبب می‌شود این قوه با توان بیشتری در جهت گسترش عدالت و کمک به دولت گام بردارد و دستگاه قضایی با تقویت شدن می‌تواند حمایت بیشتری از ناحیه مردم برای نظام بدست آورد.

رئیس عدلیه در پایان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در نتیجه تقویت شدن می‌تواند با اهتمام و توان بیشتری در راستای نظارت بر حُسن اجرای قوانین مصوب مجلس گام بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار