افتتاح مجهزترین و کامل‌ترین کارگاه گوهرتراشی در زندان مرکزی اردبیل

اردبیل(پانا) - همزمان با هفته قوه قضائیه، مجهزترین و کامل‌ترین کارگاه گوهرتراشی در زندان مرکزی اردبیل به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۲۸۸۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مجهزترین و کامل‌ترین کارگاه گوهرتراشی در زندان مرکزی اردبیل

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری اردبیل در حاشیه افتتاح این کارگاه در زندان مرکزی اردبیل اظهار کرد: تجهیز کارگاه تراش سنگ های قیمتی و زینتی با سرمایه گذاری خیرین شرکت جاویدان خرد زرّین - بهره بردار معدن عقیق شهرستان نمین و با همکاری اداره کل صمت استان در محوطه زندان مرکزی اردبیل و با استانداردهای به روز کارگاهی، راه اندازی شده است و سنگ های اولیه آن نیز از داخل استان تهیه می‌شود.

وی همچنین از صادرات محصول نهایی این کارگاه توسط خیرین و ارگان های ذیربط خبر داد و افزود: مدجویان کارآموز با سپری کردن دوره های آموزش علاوه بر اشتغال در داخل زندان و کسب روزی حلال برای خانواده خود، پس از اتمام دوره های آموزشی، گواهینامه بین المللی دریافت کرده و می توانند بعد از آزادی از زندان به درآمدهای مکفی برای گذران زندگی خود دست یابند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان ضمن تقدیر از بانیان این کار خیر افزود: فرهنگ سازی سوق وقف های خیرین بزرگوار استان به سمت نیازهای تولید و اشتغال استان، بالاخص در مورد اقشار آسیب دیده یکی از بهترین راه به منظور ایجاد اشتغال پایدار و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.

در ادامه، مسئولین حوزه قضایی تابعه نزدیک مرکز استان هم ضمن ملاقات و استماع مشکلات مطرح شده توسط مددجویان مرتبط با حوزه های قضایی خود، دستورات لازم قضایی را صادر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار