معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ایلام:

آغاز ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی از امروز

ایلام (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از آغاز فعالیت‌های آموزشی و فرایند برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در سال1401 خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی از امروز

بهروز حیدری، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به سیاست های ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: ثبت نام دوره های سوادآموزی از اول تیر ماه آغاز می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ایلام اضافه کرد: فرایند کلاس‌گذاری و ثبت نام در دوره های سوادآموزی و تحکیم سواد از 1 تیر ماه 1401 آغاز و لغایت 30 دی ماه، و دوره انتقال از 1 مردادماه 1401 لغایت 30 آبان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال جاری حجم ابلاغی سوادآموزان در دوره سوادآموز تعداد 1000 نفر، دوره انتقال تعداد 1000 کم سواد و در دوره تحکیم سواد تعداد 1070 نفر فراگیر پیش بینی شده است.

بهروز حیدری تصریح کرد: برای تحقق اهداف کمی سالیانه بخش قابل توجهی از آمار و اطلاعات اولیای دانش آموزان در قالب طرح پالایش مدرسه محور به منظور احراز هویت و تعیین وضعیت سواد آنان با استفاده از اطلاعات دانش آموزی و سایر مستندات موجود در مدارس اقدام و نتایج آن در سامانه سوادآموزی برای استفاده بارگذاری شده است.

حیدری بیان کرد: واحدهای سوادآموزی شهرستان/منطقه مجاز هستند تا سقف 10 درصد از حجم کمی سال را به ثبت نام افراد بالای 50 سال با هماهنگی معاونت سوادآموزی اختصاص دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ابراز امیدواری کرد: با استعانت از الطاف بی کران الهی، همراهی و همفکری مسئولان خدوم و مؤمن سایر دستگاه‌های اجرایی استان، اساتید معزز حوزوی و دانشگاهی و اجرای طرح‌های سوادآموزی بزرگسالان در مناطق عشایری استان، طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی و سوادآموزی در ندامتگاه‌ها ریشه این نقیصه دردآور اجتماعی به زودی از جامعه استان برکنده شده و نهضت سوادآموزی استان گام های جدی و در خوری را در مسیر تعالی آموزش بزرگسال بردارد. بی شک تعامل و همیاری همه عزیزان نقش بسزایی در اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی ایفا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار