معاون اجرایی آموزش و پرورش اسلامشهر:

معاونان واحد آموزشی در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی از نقش بسزایی برخوردار هستند

تهران (پانا) - معاون اجرایی دبیرستان شاهد شهید احمد کاظمی آموزش و پرورش اسلامشهر گفت معاونان یک مدرسه نقش پر‌رنگی در مدرسه ایفا می‌کنند و در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدرسه از نقش بسزایی برخوردار هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معاونان واحد آموزشی در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی از نقش بسزایی برخوردار هستند

معاونان در واحدهای آموزشی به عنوان الگوی ظاهری، اخلاقی، رفتاری‌ و‌ عاطفی دانش‌آموزان مسئول هستند و با توجه به شناخت آنان از دبیران و دانش آموزان می‌توانند مشاور خوبی در زمینه کاهش مشکلات تحصیلی و رفتاری نیز باشند.

عیسی دهقان، معاون اجرایی دبیرستان شاهد شهید احمد کاظمی آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با وظایف معاونان در واحدهای آموزشی به پانا گفت :«معاونین یک مدرسه از جمله آموزشی، پرورشی و اجرایی نقش پررنگی در یک مدرسه ایفا می‌کنند و کمک حال مدیر مدرسه هستند و در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدرسه را از نقش بسزایی برخوردارند.»

وی در ادامه گفت: «نقش ارتباطی و تعاملی بین دبیران، دانش‌آموزان و اولیاء در واحد آموزشی بر عهده معاونین مدرسه است. که با همکاری یکدیگر این روند تکمیل خواهد شد و در مجموع معاونین نهایت دقت را درباره کنترل مدرسه می‌بایست داشته باشند.»

معاون اجرایی آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با وظایف معاون اجرایی در واحدهای آموزشی به مواردی از جمله، تهیه و تنظیم تقویم درسی مدرسه، سازماندهی نیروی انسانی مدرسه، شناسایی کارکنان کوشا و معرفی آنها به مدیر، تنظیم اجرای برنامه روند پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، ثبت نام و سازماندهی‌آموزان، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و اجرای دقیق اتوماسیون اداری تحت وب و .... اشاره کرد.»

وی گفت:« امروزه کلاس‌های درس با کمک تکنولوژی و تولید محتوای درسی می‌بایست به روز باشد و معاونان می‌توانند در این عرصه به دانش‌آموزان و دبیران کمک زیادی کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: حمید رضا مرزبان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار