تبیین برنامه‌های معاونت سوادآموزی مازندران در سال تحصیلی آتی

ساری (پانا) - سرپرست معاونت سوادآموزی مازندران در جلسه شورای اداری سوادآموزی استان برنامه‌های این معاونت را در راستای اجرای مطلوب فعالیت‌های سوادآموزی در سال 1401 تبیین کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تبیین برنامه‌های معاونت سوادآموزی مازندران در سال تحصیلی آتی

محمود تنها با اشاره به اهمیت سوادآموزی در رشد و تعالی جامعه بیان کرد: نهضت سوادآموزی و فعالیت ها و طرح های‌ این نهاد در چهار دهه گذشته در جهت رشد و تعالی این مرز و بوم بسیار موثر بوده و باید در جهت اجرای هر چه بهتر آنها، بیش از پیش تلاش کرد.

تنها ادامه داد: در عصر کنونی پالایش اسمی مدرسه محور از مهمترین برنامه های این معاونت است و با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان تام الاختیار دستگاه ها و نهادها در اداره کل امور اجتماعی استانداری شاهد برنامه ریزی جهت شناسایی، جذب و آموزش بی‌سوادان و کم سوادان خواهیم بود.

وی با اشاره به روند خوب رشد درصد باسوادی در سال های گذشته افزود: در سال آتی بیش از 360 هزار نفر تحت پوشش دوره های سوادآموزی کشور قرار خواهند گرفت که از این میزان پنج هزار و ۵۵۰ نفر از آنها در دوره های سوادآموزی استان مازندران تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

محمود تنها در ادامه با اشاره به سختی کار آموزش دهندگان عنوان کرد: استفاده از همه ظرفیت های آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها در راستای شناسایی اسمی بی سوادان و برگزاری کلاس های سوادآموزی می تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد و از این رو بهتر است با پیش بینی قوانین لازم از وجود دانشجو‌ معلمان و دانش آموزان دوره دبیرستان نیز بهره مند شویم.

تنها، با تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین سوادآموزی و آموزش دهندگان استان اظهار کرد: جشنواره «ویهار» که با هدف پیوند سواد با زندگی و شناسایی توانمندی های سوادآموزان با محوریت هر سوادآموزی، یک مهارت برگزار شد و در حال داوری آثار است، از شهرستان ها و مناطق و آثار برگزیده در آینده نزدیک تجلیل به عمل خواهدآ مد.

وی در پایان گفت: توسعه فعالیت های پس از سواد و برنامه های مکمل آموزشی و فرهنگی، ایجاد همگرایی و همنوایی بیشتر بین مجموعه های مؤثر برای نقش آفرینی و مشارکت در سوادآموزی، نظارت و پایش مستمر فعالیت ها و توجه به اهمیت حلقه های میانی در نشر سواد از فعالیت های این معاونت در عصر جدید است.

دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار