معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

یکی از موثرترین شیوه‌های آموزش عملی اردوها هستند

 تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اردوهای دانش‌آموزی را یکی از موثرترین شیوه‌های آموزشی شناخته شده دانست که توانسته است به اهدافی نظیر خارج کردن فرایند آموزش و پرورش از فضای بسته کلاس و مدرسه و همچنین هدایت و سازماندهی هدفمند اوقات فراغت دانش‌آموزان، جامه عمل بپوشاند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
یکی از موثرترین شیوه‌های آموزش عملی اردوها هستند

طاهر علمی در جلسه بررسی طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: اثر گذاری در سبک زندگی دانش آموزان در اردوها باید اتفاق بیفتد. اردوی دانش آموزی، فعالیت گروهی است که تحت نظارت اولیا و مربیان مدارس و مربیان حوزه علمیه برگزار می شود و موثرترین شیوه آموزش علمی شناخته شده در جهان است. اردو باید به شکلی باشد که دانش آموز با قلبی پاک و باوری بیشتر و تربیت عقلانی خوب به سوی خانواده بازگردد.

علمی، در مورد مهمترین آثار و فواید اردوها سخن به میان آورد و گفت: تقویت مهارت های اجتماعی اولین دستاورد این اردوها است که از طریق توسعه روابط اجتماعی قبلی و ایجاد روابط جدید فراهم می شود. کمک به استقلال کودکان مورد دیگری از نتایج این اردوهاست. آموختن تیم سازی و تقویت مهارت های رهبری و تصمیم سازی برای حل مشکلات، تشویق دانش آموزان به تناسب اندام و داشتن سبک زندگی فعال،ایجاد فرصت برای محک زدن توانمندی های شخصی، ایجاد فرصت برای تجربه های منحصر به فرد، تقویت اعتماد به نفس و کسب عزت نفس، ایجاد انعطاف پذیری و افزایش سطح شادکامی و خشنودی از دیگر موارد موثر و تاثیرگذار برگزاری اردو برای دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار