کاهش حدود ۸ مگاواتی مصرف برق در خراسان جنوبی با تغییر ساعات کاری ادارات

بیرجند (پانا) ـ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی خبر داد حدود ۸ مگاوات مصرف برق در خراسان جنوبی با تغییر ساعات کاری ادارات کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش حدود ۸ مگاواتی مصرف برق در خراسان جنوبی با تغییر ساعات کاری ادارات

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: طبق مصوبه هیأت دولت و ابلاغیه استانداری، برای صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات پیک بار تابستان، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان از ۱۶ خرداد تا ۱۷ شهریور از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ تعیین و کاهش ۶ تا ۱۰ مگاواتی مصرف برق استان برای اجرای این طرح پیش بینی شد.

مهدی دادگر افزود: با شروع اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی، هم اکنون روزانه ۷ تا ۸ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی می‌شود که معادل حدود ۹۳ درصد میزان پیش بینی کاهش مصرف در این طرح است.

وی از پایش مصرف برق هزار و ۵۲۴ انشعاب برق دستگاه اجرایی در استان توسط بازرسان شرکت برق در فصل تابستان خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند. در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه ۹ درصد مصرف برق استان مربوط به ادارات است، گفت: از آغاز طرح کاهش مصرف برق ادارات تاکنون بازرسی روزانه از ادارات و دستگاه‌های اجرایی انجام شده که ۱۱۷ اداره تذکر دریافت کرده اند و در صورت ادامه روند مصرف شان، برق آنها قطع و اسامی آنها در رسانه منتشر می‌شود.

دادگر همچنین با بیان اینکه بر اساس قانون باید ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات از نیروگاه‌های خورشیدی تأمین شود گفت: این قانون در خراسان جنوبی اجرا نمی‌شود و تنها ۲۹ اداره در استان به نیروگاه‌های خورشیدی مجهز شده اند که برق تولیدی آنها یک درصد برق مصرفی ادارات استان را شامل می‌شود.

تخصیص پاداش به مشترکان خانگی در صورت کاهش مصرف برق، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صنایع و کارخانجات استان به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک و رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق از دیگر برنامه‌ها و اقدامات شرکت توزیع برق استان برای گذر از پیک تابستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار