امام جمعه صفادشت:

مردم‌داری ویژگی اخلاقی لازم برای همگان است

ملارد (پانا) - امام جمعه صفادشت در خطبه‌های نماز جمعه گفت در سیره امام رضا علیه‌السلام همه انسان‌ها در مردم‌داری مسئول هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۵۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مردم‌داری ویژگی اخلاقی لازم برای همگان است

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خوبرو ضمن تبریک ولادت امام رضا علیه السلام، گفت: کلمه مردمداری را که بیان می‌کنیم ذهنمان به سوی مسئولان می‌رود؛ ولی در سیره امام رضا علیه‌السلام همه انسان‌ها در مبحث مردم‌داری مسئول هستند. روش امام رضا علیه‌السلام این بود که تمام کارگران و کارگزاران را دور یک میز جمع می‌کردند تا مودت و محبت بین آنها ایجاد شود.

وی افزود: همچنین امام هشتم شیعیان در نامه‌ای به امام جواد(ع) فرمودند:«فرزندم، رفت و آمدت را آشکار کن حتی هنگام خروج از منزل مقداری درهم و دینار بردار و اگر کسی از تو خواست به او ببخش» این موضوع شامل مسئولان و مردم است؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: مردمی بودن بهتر از انتخاب شدن است.

خوبرو خاطرنشان کرد: مردمی بودن یعنی مثل مردم زندگی کردن. انس گرفتن با طبقات مختلف مردم و در آن زمان جامعه به تعالی می‌رسد. رسیدن جامعه به تعالی مرهون رسیدن خانواده‌ها به تعالی است.

امام جمعه شهر صفادشت گفت: برای سنجش مردمی بودن، رهبر معظم انقلاب اولین شاخص را در توجه به محرومین و مستضعفان جامعه قرار داده است. امروزه بانک‌ها چه نقشی در کاهش اجاره‌بها و کمک به ضعفا در جامعه دارند؟ قانونی که به کمک ضعفا نیاید کارآمد نیست. بانک‌ها باید پرچمدار کمک‌رسانی به ضعفای جامعه باشند.

حجت الاسلام و المسلمین خوبرو با توجه به حمایت مردم از سرود سلام فرمانده گفت: این عملکردها است که مردم را ناامید می‌کند. امروز گرایش مردم به دین و انقلاب از اوایل انقلاب هم بیشتر شده است. نمونه‌اش بدرقه میلیونی مردم از شهید سلیمانی و علما درگذشته است یا سرود سلام فرمانده که چقدر دل‌های مردم را به صاحب‌ الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک‌تر کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: طاهره حضرتقلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار