مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی(آهوان) در سمنان برگزار می‌شود

سمنان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان خبر داد و گفت محمدمهدی اسماعیلی و آیت الله کعبی، سخنرانان ویژه آیین اختتامیه نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در سمنان هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۵۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی(آهوان) در سمنان برگزار می‌شود

فرشید فلاح لاله زاری، در نشست خبری صبح امروز در بین اصحاب رسانه، به تشریح برنامه های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان پرداخت.

وی با بیان اینکه حضور وزیر به منظور شرکت در چندین برنامه علی الخصوص نکوداشت آیت الله شاهچراغی انجام خواهد گرفت، عنوان کرد: قدرشناسی و تکریم از علمای حی نیاز به یک فرهنگ سازی دارد و فرهنگ ارشاد استان سمنان اهتمام جدی بر نکوداشت علما و مفاخر استان را به صورت متناوب در دستور کار خود خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان ضمن دعوت از دانشگاهیان، اهالی فرهنگی و هنر و رسانه، روحانیون، مسئولان و فرهیختگان استان سمنان برای حضور در این همایش گفت: در نکوداشت آیت الله شاهچراغی، کتاب‌های مختلف و فیلم‌های مربوط به مصاحبه با نمایندگان مجلس خبرگان و مسئولان قدیم سمنان تولید شد.

فلاح، تکریم عالمان در زمان حیات را نوعی فرهنگ‌سازی دانست و افزود: یک نشست در قم مربوط به کنگره نکوداشت آیت‌الله شاهرودی باقی مانده است که مهر و آبان امسال برگزار می‌شود. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مقرر شد هر ۶ ماه تکریم یک شخصیت برجسته شامل عالمان و دانشگاهیان در استان سمنان برگزار شود.

وی با بیان اینکه توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم به مناطق کم‌برخوردارتر و تکمیل طرح‌های ناتمام است، گفت: پنج مجتمع فرهنگی و هنری استان سمنان، واقع در ایوانکی، آرادان، شهمیرزاد، بیارجمند و کلاته که سال‌ها پیش آغاز و سپس رها شدند، در سفر استانی رئیس جمهوری اعتبار گرفت و در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای آن دوباره آغاز می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با بیان اینکه هرکدام از این طرح‌ها ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت و مقرر شد که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، تا سه سال آینده تکمیل شوند، افزود: برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری دیباج نیز ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که تا کنون ۴۰ میلیارد از آن تخصیص یافت و تلاش می‌شود امسال افتتاح شود.

فلاح با اشاره به اینکه مقرر شد سالی ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل تالار مرکزی اختصاص یابد تا گام اول این طرح سه ساله افتتاح شود، ابراز داشت: دستگاه‌های نظارتی استان سمنان روند پیشرفت این طرح‌ها را کنترل و پیگیری جدی می‌کنند.

وی، بازدید از پروژه تالار مرکزی سمنان را از دیگر برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: این پروژه با بیش از ۱۰ هزار مترمربع زیربنا و چندین سالن در فازهای مختلف احداث می شود و در سفر ریاست جمهوری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پروژه پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان سمنان علاوه بر حضور در مراسم اختتامیه نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی در آئین اختتامیه نهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی (آهوان) نیز شرکت می‌کند، اظهار داشت: آئین اختتامیه نهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی (آهوان) پنجشنبه‌شب با حضور وزیر فرهنگ در سمنان برگزار شده و در این آیین از ۱۷ اثر در بخش حرفه‌ای و از ۳۰ اثر در بخش عمومی تجلیل خواهد شد.

فلاح با عنوان این مطلب که ۴۵ هزار اثر با هشتک‌های (#امام_رضا و #امام_رئوف) در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر شد، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی رضوی با تأسی از آموزه‌های قرآن کریم و اهل‌بیت(ع)، بهره‌گیری از ظرفیت مردمی با ایجاد پویش تولید محتوا و همچنین مشارکت مردم برای تولید و نشر محتوای دیجیتال رضوی در فضای مجازی برخی از اهداف این جشنواره ملی بود.

وی با بیان اینکه وزیر ارشاد در برنامه سفر خود در شهرستان دامغان و شاهرود هم حضور خواهند یافت، گفت: گردهمایی فعالان جبهه فرهنگ انقلاب با حضور وزیر ارشاد در دامغان برگزار می‌شود. همچنین محمدمهدی اسماعیلی در سفر به دامغان با اصحاب فرهنگ و هنر و فرهیختگان نیز دیدار می‌کند. وزیر ارشاد در سفر به شهرستان شاهرود نیز در آئین تجلیل از ۱۷ اثر برگزیده دوسالانه کتاب در شاهرود حضور پیدا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار