وزیر آموزش و پرورش در آیین امضای تفاهم‌نامه با جمعیت هلال احمر تاکید کرد؛

در نظر گرفتن آموزش‌های امداد و نجات در بخشی از برنامه درسی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین امضای تفاهم نامه با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد با توجه به اهمیت آموزش‌های امدادی، می‌توان آموزش‌های امداد و نجات را به عنوان بخشی از برنامه درسی در نظر گرفت.

کد مطلب: ۱۲۸۵۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
در نظر گرفتن آموزش‌های امداد و نجات در بخشی از برنامه درسی

یوسف نوری با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: این تفاهم‌نامه گامی موثر است تا در حوزه تربیت و یادگیری به صورت پایه‌ای‌تر عمل کنیم.

وی با بیان نباید کودکان را تک ساحتی تربیت کنیم، اظهار کرد: کودکان با حضور در فضای خارج از مدرسه می‌توانند تجربه تربیت چند ساحتی را داشته باشند و جمعیت هلال احمر یکی از حلقه‌های میانی مهم کشور برای حضور دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان با رفتن به داخل جمعیت هلال احمر و عضو شدن در آن، هویت خواهند یافت، اظهار کرد: سال تحصیلی آینده حدود ۱۶میلیون دانش آموز خواهیم داشت که هریک از دانش آموزان، سفیران آموزشی برای خانواده‌های خود خواهند بود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش جمعیت بزرگی از کشور را شامل، دانش آموزان، معلمان، دانشجو معلمان، نوآموزان و خانواده‌های آنان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، اظهارکرد: باید سواد امدادگری و مقابله با بحران را به این جمعیت بزرگ یاد داد تا اینکه بتوانند به دیگران هم منتقل کنند و این تفاهم‌نامه آغازی است تا این جمعیت بزرگ تحت آموزش‌های امدادی قرار گیرند.

وی ادامه داد: کودکان به مدت ۱۲سال در آموزش و پرورش هستند و باید برای یادگیری آموزش‌های امدادی، برای بازه زمانی ۱۲ساله برنامه ریزی کنیم و به صورت لایه‌ای و در مراحل و سال‌های مختلف دانش آموزان را آموزش دهیم تا مانایی فعالیت‌هایمان افزایش یابد و برای هر دوره‌ای گواهینامه‌های معتبر ارایه دهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس سند تحول باید تا ۲۰درصد آموزش‌ها در خارج از مدرسه ارائه شود، اظهارکرد: این تفاهم‌نامه به آموزش و پرورش کمک می‌کند تا به ارائه آموزش دانش آموزان در حوزه امدادگری بپردازد و این آموزش‌ها را می‌توان به عنوان بخشی از برنامه درسی دانش آموزان و نوآموزان در نظر گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار