در نشست مشترک معاونت پرورشی و فرهنگی با سازمان مدارس غیردولتی تاکید شد؛

توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی

باقرزاده: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مدارس غیردولتی با حضور مشاوران و مربیان پرورشی تلاش می‌کنیم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، طی نشستی دو جانبه بر ارتقا بخشی به برنامه‌های پرورشی و فرهنگی و توسعه این فعالیت‌ها در مدارس غیردولتی تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۲۸۵۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، «اصغر باقرزاده» و «احمد محمودزاده» به همراه مدیران کل دو مجموعه، روز سه شنبه طی نشستی در دفتر این معاونت، موانع و چالش های مربوط به فعالیت های فرهنگی و حضور معاونان و مربیان پرورشی و مشاوران در مدارس غیردولتی را بررسی کردند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی ابراز امیدواری کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی، مدارس غیردولتی را همانند مدارس دولتی ببیند، و به نسبت گذشته، حضور بسیار پررنگ تری در این مدارس داشته باشد، چرا که این مدارس به عدالت آموزشی کمک بسزایی کرده و بار بزرگی را از دوش آموزش و پرورش بر می دارد.

محمودزاده با بیان اینکه چند برنامه اصلاحی در دستور کار داریم، گفت: برنامه اول، اصلاح قوانین و مقررات است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری می باشد؛ برنامه دوم نیز مربوط به بخش مدیریتی سازمان بوده که همان واحد صدور مجوزهاست و قصد داریم تا در تعامل با سایر معاونت های ستاد از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی، در راستای اهداف کلان سازمان گام برداریم.

وی ادامه داد: بستر حضور معاونت های دیگر از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی فراهم است بنابراین دو انتظار کلی داریم، نخست اهتمام معاونان پرورشی و فرهنگی استان ها همانند دغدغه مندی و اهتمام ستاد و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت؛ و دوم اجرایی شدن برنامه ها، جشنواره ها، مسابقات و فعالیت های پرورشی در مدارس غیردولتی مثل مدارس دولتی.

در این نشست معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی، تاکید کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی برای حل مسائل و مشکلاتی از این قبیل در مدارس غیردولتی با جدیت ورود خواهد کرد و برنامه ریزی می کنیم تا آسیب های اجتماعی این مدارس با حضور مشاوران و مربیان ما حل و فصل شود.

باقرزاده خاطرنشان کرد: اگر کسی مدعی است در مدارس غیردولتی هیچ فعالیت پرورشی انجام نمی شود، باید مستدل و با سند و مدرک باشد و پیشینه پژوهشی ارائه دهد، اما در هر صورت آموزش پرورش باید برای توسعه فعالیت های پرورشی در مدارس غیردولتی، هیات امنایی، و آموزش از راه دور بکوشد.

شایان ذکر است در کشور بیش از 18 هزار مدرسه غیردولتی وجود دارد که درحدود یک میلیون و 870 هزار دانش آموز در آنها تحصیل می کنند و تقاضای افزایش فعالیت های پرورشی و فرهنگی دارند. همچنین 230 هزار دانش آموز در مناطق آزاد تجاری که اکثریت آنها در مناطق محروم می باشند و نیاز به حضور مشاور دارند. علاوه بر این 3350 مدرسه هیات امنایی در کشور، محل تحصیل حدود یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار