یک مدرس دانشگاه و آموزش خانواده:

تربیت فرزندان به روش الگوسازی توسط والدین کارآمد است

اسلامشهر (پانا) - مدرس دانشگاه و آموزش خانواده گفت فرزندان الگوهایی را از محیط اطراف خود انتخاب می‌کنند که نقش پدر و مادر دراین زمینه اهمیت زیادی دارد و تربیت فرزندان توسط والدین به روش الگوسازی کارآمد است.

کد مطلب: ۱۲۸۵۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تربیت فرزندان به روش الگوسازی توسط والدین کارآمد است

در همایش کرسی آزاداندیشی که با محوریت الگوی هزاره سوم زن مسلمان که در کانون فرهنگی، تربیتی الغدیر اسلامشهر به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، زهرا طاهری، کارشناس ارشد علوم قرآنی و مشاور امور خانواده در سخنانی در خصوص الگوسازی زنان در جامعه امروزی اظهار کرد: در جامعه امروز که غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، مسلما پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی حضرت معصومه (س) می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه ما باشد.

وی افزود: نحوه زندگی زنان بزرگ در تاریخ می‌تواند الگویی صحیح و مناسب برای زنان امروزی باشد. همچنین تحقیقات نشان داده که وجود زنان همیشه در زندگی مردان لازم بوده و تأثیر بسزایی در رفتار و اخلاق مردان دارد.

طاهری خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام، زنان بسیار ارزشمند و بزرگی داریم که از نظر عفت و نجابت سرلوحه زنان جهان هستند و زندگی آنان راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند.

در ادامه داود مرآتی، مدرس دانشگاه و آموزش خانواده نیز در سخنانی در خصوص اهمیت حس مادرانه در محیط خانواده بیان کرد: حس عاطفی مادرانه بسیار با اهمیت است. مادر، نقش‌ سنگینی در محیط خانواده بر عهده دارد و با فداکاری، خودش را قربانی خانواده می‌کند. مادر مهربانی‌اش را با ظرافتی خاص در جهت هدایت و تشویق اعضاء در جهت رسیدن به اهداف خانواده به کار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: فرزندان الگوهایی را از محیط اطراف خود انتخاب می‌کنند که نقش پدر و مادر بسیار با اهمیت است، تربیت فرزندان توسط والدین به روش الگوسازی کارآمد است که در این برنامه آنها تلاش دارند نمونه رفتار و کردار مطلوب را عملا در معرض دید فرزند خود قرار دهند تا مطابق با آن عمل نمونه رفتار مطلوب در خویش پدید آورد.

دانش‌آموز خبرنگار: الناز سرایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار