مدرک درجه یک هنری به پیشکسوت ۱۰۷ ساله موسیقی اقوام اعطا شد

تهران (پانا) - در پی سفر وزیر فرهنگ به استان آذربایجان غربی و دستور تسریع ویژه وی برای اعطای مدرک درجه یک هنری از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور ​به «خضر قادری گرماوی» هنرمند پیشکسوت ۱۰۷ ساله موسیقی اقوام و از اساتید موسیقی فولکلور، مدرک درجه هنری این هنرمند صادر شد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مدرک درجه یک هنری به پیشکسوت ۱۰۷ ساله موسیقی اقوام اعطا شد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی سفر اخیر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ به استان آذربایجان غربی و دیدار وی با خضر قادری گرماوی هنرمند 107 ساله موسیقی اقوام کشورمان در روستای باغی از توابع سردشت، وزیر فرهنگ دستور تسریع ویژه برای اعطای مدرک درجه یک هنری این هنرمند پیشکسوت از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور را صادر کرد.

این مدرک صبح امروز پس از بررسی های لازم از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی اقوام صادر شد.

گفتنی است، خضر قادری گرماوی در چهار حوزه هنر کردی بیت خوانی، حیران، لاوک و شمشال زنی خبره است.

همچنین خله ده رزی (خضر قادری گرماوی) در بیشتر جشنواره های هنری کشور شرکت داشته و در سال های گذشته در سمینار «آرکی تایپ های آوازی هند و اروپایی» که توسط «کنسرواتوار چایکوفسکی» مسکو در این شهر برگزار شده بود، حضور داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار