آماده سازی لایحه با محوریت «مالکیت فکری» در کمیسیون فرهنگی دولت

تهران (پانا) - محمدمهدی اسماعیلی گفت لایحه ای در کمیسیون فرهنگی دولت مردمی با محوریت «مالکیت فکری» حوزه فرهنگ و هنر آماده و ارائه خواهیم کرد که با تصویب آن ناشران و تهیه کنندگان آثار، آسیب کمتری متحمل شوند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آماده سازی لایحه با محوریت «مالکیت فکری» در کمیسیون فرهنگی دولت

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در جلسه کارگروه ستاد توسعه کسب و کارهای فرهنگی گفت: نهادها و ارگان های مختلف از امکانات متعددی برای میزبانی از فعالیت های حوزه های فرهنگی و هنری برخوردارند که با تدوین نظام دقیق آماری از اینگونه ظرفیت ها، به هم افزایی در بهره‌مندی از امکانات و فضاهای فرهنگی دست پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای مثال حدود ۷۵۰۰ امامزاده در کشور داریم که بسیاری از آنان همانند دانشگاه ها دارای سالن آمفی تئاتر هستند و یا ۱۲۰ مسجد تهران از سالن آمفی تئاتر مناسبی برخوردار است که این اماکن با یک هم افزایی برنامه ریزی شده می‌تواند میزبان فعالیت های مردمی حوزه های فرهنگی و هنری جبهه انقلاب باشد.

وی در ادامه به ظرفیت بالای کتابخانه ها در کشور اشاره کرد و افزود: 3700 کتابخانه در کشور فعال است که به این آمار، حدود 12 هزار کتابخانه مستقر در کانون های فرهنگی مساجد را باید اضافه کرد که عموم مردم می توانند با اطلاع رسانی و برنامه ریزی از این ظرفیت عظیم بهره مند شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تاکید بر توسعه صنایع فرهنگی خاطرنشان ساخت: در برنامه تحولی دولت مردمی که با هماهنگی دستگاه های مختلف پیش می رود، هفت سند از 37 سرفصل اصلی این برنامه به حوزه فرهنگ مرتبط است که یکی از آنها صنایع فرهنگی است.

اسماعیلی در پایان به اهمیت تثبیت «مالکیت فکری» حوزه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: لایحه ای در کمیسیون فرهنگی دولت مردمی با محوریت «مالکیت فکری» حوزه فرهنگ و هنر آماده و ارائه خواهیم کرد که با تصویب آن ناشران و تهیه کنندگان آثار، آسیب کمتری متحمل شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار