معاون فرهنگی کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با پانا:

تشریح برنامه‌های کمیته امداد برای اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت پوشش در تابستان 1401

تهران (پانا) - معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران برنامه‌های اوقات فراغت مددجویان کمیته امداد استان تهران در تابستان 1401 را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه‌های کمیته امداد برای اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت پوشش در تابستان 1401

حسین زمانیان در گفت‌وگو با پانا درباره برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: «برنامه‌های ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت پوشش در تابستان سال 1401 در دو بخش اردویی و آموزشی دنبال می‌شود. این برنامه‌ها از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان فصل تابستان ادامه دارد. مراسم افتتاحیه هم پیش‌بینی شده با حضور هزار دانش‌آموز برگزار شود.»

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران ادامه داد: «حدود 11 کانون فرهنگی دائم در استان فعال هستند که 4 کانون در شهر تهران و مابقی در شهرستان‌های استان قرار دارند و پذیرای دانش‌آموزان تحت پوشش هستند و آن‌ها را ثبت‌نام می‌کنند. علاوه بر این برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز برای بهره‌مندی از مراکز آموزشی یا ورزشگاه‌هایی که طرف قرارداد هستند، استفاده می‌شود.»

وی افزود: «یکی از برنامه‌هایی که برای فصل تابستان پیش‌بینی شده، بحث جشنواره‌ها است. برگزاری جشنواره قرآن، جشنواره ورزش برای دختران(والیبال) و پسران(فوتبال)، جشنواره هنری در قالب تئاتر و سرود پیش‌بینی شده است. همچنین پیش‌بینی شده است در کانون‌های فرهنگی، صنایع دستی و کارهای ادبی دانش‌آموزان به عنوان محصول عرضه ‌شود و بعد از اوقات فراغت نمایشگاهی برای معرفی آثار آنان برپا شود.»

زمانیان تصریح کرد: «یکی دیگر از مواردی که در فصل تابستان برای دانش‌آموزان تحت پوشش پیش‌بینی شده، برگزاری اردوها است که هم داخل استان از ظرفیت اردوگاه شهید آوینی در قالب اردوهای دو روزه استفاده می‌شود و اردوهای خارج استان بر اساس سهمیه‌هایی که دفتر مرکزی کمیته امداد تعریف می‌کند، دانش‌آموزان اعزام می‌شوند.»

برنامه‌های حضوری با ظرفیت 70 درصدی دنبال می‌شود

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت پوشش تا پایان فصل تابستان ادامه دارد، گفت:‌ «امسال بعد از دو سال از شیوع ویروس کرونا، این برنامه‌ها به‌صورت حضوری و مجازی دنبال می‌شود. سال گذشته مراسم افتتاحیه به دلیل پروتکل‌های بهداشتی کرونا، با نیمی از ظرفیت سالن برگزار شد و بخشی از جشنواره‌ها نیز به‌صورت مجازی برگزار شد اما امسال برنامه‌ها با ظرفیت 70 تا 80 درصد به‌صورت حضوری دنبال خواهد شد.»

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران گفت: «کرونا در دو سال گذشته فرصتی ایجاد کرد تا برخی دانش‌آموزان که به دلیل بعد مسافت نمی‌توانستند حضور داشته باشند، بتوانند از برنامه‌های مجازی استفاده کنند. این برنامه‌های مجازی امسال برای این دانش‌آموزان قطع نمی‌شود و سعی می‌شود جامعه مخاطب حضور حداکثر داشته باشند.»

مشارکت آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت

وی درخصوص مشارکت آموزش و پرورش در راستای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت پوشش نیز گفت:‌ «قطعا مشارکت وجود دارد و یکی از دستگاه‌هایی که در این برنامه مشارکت فعال دارد، دستگاه آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش پایگاه‌های تابستانی را برگزار می‌کند و کمیته امداد نیز در آن مشارکت دارد و دانش‌آموزانی که در بحث تحصیل دچار ضعف هستند از دروس تقویتی با ظرفیت آموزش و پرورش بهره‌مند خواهند شد.»

بهره‌مندی از ظرفیت مشاوره برای دانش‌آموزان

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران گفت: «پیش‌بینی این است که برنامه‌های اوقات فراغت، امسال با شور و هیجان بیشتری باشد. سال گذشته چون این فضا فراهم نبود، برخی دانش‌آموزان افسرده شده بودند که پیش‌بینی شده امسال حضور فعال داشته باشند و یکی از برنامه‌هایی که برای این دسته از مددجویان دنبال می‌شود بحث مشاوره است که از این ظرفیت استفاده خواهد شد.»

زمانیان همچنین در پایان به شعار امسال اشاره کرد و گفت: «با توجه به اینکه بخشی از شعار امسال مربوط به اقتصاد دانش‌بنیان است، سعی شده در بحث‌های آموزشی، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دنبال شود. جلسه‌ای با مدیر کانون‌ها برگزار می‌شود تا برنامه‌های استارت‌آپی را دنبال کنند و بتوان برای دانش آموزان از ظرفیت مهارت‌آموزی استفاده کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار