مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

زنجان دبیرخانه کشوری فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش شد

۴۶۷ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزی در استان فعالیت می‌کنند

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از انتخاب استان به‌عنوان دبیرخانه کشوری فعالیت‌های تابستانی اوقات فراغت خبر داد و گفت 467 پایگاه غنی‌سازی اقات فرغت دانش‌آموزان در سطح استان فعالیت خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۲۸۵۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
زنجان دبیرخانه کشوری فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش شد

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به عنوان دبیرخانه کشوری فعالیت‌های تابستانی است، گفت: پیش بینی ما این است که حدود 76 هزار دانش آموز در پایگاه های تابستانی حضور داشته باشند که باید برای بهبود کیفیت برنامه ها از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

وی با بیان اینکه فرآیند تعلیم و تربیت تعطیل پذیر نیست، افزود: برنامه ریزی اوقات فراغت تابستان در مقابل وجود فضاهای خطرناک و متاسفانه در دسترس برای کودک و نوجوان، بسیار مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: در تابستان مدارس تعطیل نخواهند شد، بلکه برنامه ریزی های درست و منطقی برای مباحث پرورشی و آموزشی در جهت بهبود وضعیت افت تحصیلی دانش آموزان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به طرح شهید خرازی اشاره کرد و گفت: این طرح ضمن برخورداری از اهداف ورزشی، به کانون خانواده توجه ویژه ای دارد که دانش آموزان دختر و پسر به همراه پدران و مادران می توانند از فضاهای ورزشی اداره کل آموزش و پرورش در استان بصورت رایگان استفاده کنند.

اسماعیلی به کاهش فعالیت های موازی تاکید کرد و گفت: امکانات همه دستگاه‌ها باید در یک راستا و یک هدف و آن هم در جهت بهبود برنامه های موثر استفاده شود.

وی از همه دستگاه ها و واحدهای مختلف آموزش و پرورش خواست برنامه های اثربخش را در دستور کار خود قرار دهند و از پرداختن به فعالیت‌هایی با عناوین مختلف با اثرگذاری کمتر بپرهیزند.

اسماعیلی در رابطه با جذب و اجرای حداکثری گفت: باید علاوه بر مناطق برخوردار استان، در مناطق روستایی و محروم نیز برنامه های تابستانی اجرا شود.

گفتنی است در رابطه با برنامه های تابستانی اوقات فراغت علاوه بر اداره کل آموزش و پرورش استان ادارات ورزش و جوانان، فنی و حرفه ای، هلال احمر،سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، بسیج دانش آموزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما،کانون های پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، میراث‌فرهنگی و کانون مساجد استان در قالب برنامه های متنوع فعالیت خواهند داشت که خبرگزاری در آینده به تشریح این برنامه ها خواهد پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار