با حضور مسئولان استان وکشوروشهرستان

آغاز ساخت نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی غدیر در بهابادیزد

بهاباد(پانا) - کلنگ ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی غدیر بهاباد با سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورو در استان یزد و با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری به زمین خورد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ساخت نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی غدیر در بهابادیزد

این نیروگاه در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و با حجم سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورو با هدف تامین برق منطقه از طریق تولید برق از انرژی تجدیدپذیر ساخته می شود .

تعداد صفحات خورشیدی نیروگاه یاد شده ۴۵۰ هزار و ۴۵۵ عدد، تعداد اینورترها ۱۶۸ دستگاه و همچنین هشت دستگاه ترانسفورماتورهای ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو ولت آمپر اعلام شده است .

صرفه جویی در مصرف آب سالانه به میران ۱۵ میلیون لیتر ، صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان هشت میلیون متر مکعب گاز طبیعی و کاهش هفت میلیون کیلوگرم گازهای آلاینده از مزایای ساخت نیروگاه خورشیدی شهرستان بهاباد است .

سید امیرعباس حسینی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیردر این مراسم گفت: برای تولید 800 مگاوات انرژی خورشیدی تا افق 1404 هدفگذاری کردیم .

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از هدف گذاری این هلدینگ برای تولید 800 مگاوات برق خورشیدی تا سال 1404 خبر داد و گفت: یزد یکی از استانهای مورد توجه هلدینگ در این خصوص است .

وی با اشاره به چالشهایی مانند تامین آب و مصرف انرژی‌های فسیلی و آلودگی محیط زیست در جهت تولید برق، تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر را راهکاری مطلوب در این خصوص ذکر کرد .

وی با بیان این که هدف گذاری شرکت سرمایه گذاری غدیر برای امسال تولید 100 مگاوات برق خورشیدی است، از کلنگ زنی 20 مگاوات از این هدف گذاری در بهاباد در روز جاری خبر داد و گفت: البته هدف گذاری هلدینگ غدیر برای سال 1404 تولید 800 مگاوات برق خورشیدی است و یزد یکی از استانهای مورد توجه در این خصوص است .

حسینی در ادامه از یزد به عنوان یکی از استانهایی که روانترین فرایندهای اداری را برای سرمایه گذارای دارد، یاد کرد و گفت: قطعاً سرمایه گذار همین تسهیل در سرمایه گذاری را خواستار هستند .

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری غدیر سهم بالایی از سرمایه گذاری را در استان یزد دارد که بخشی از آن در قالب مشارکت با بخشهایی مانند چادرملو و بخشی به صورت مستقل مانند شرکت فولاد غدیریان و نیز گندله‌سازی بهاباد است که امیدواریم طرح مذکور نیز امسال به مرله بهره برداری برسد .

سید فرید الدین معصومی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر نیز عنوان کرد: شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر امسال ایجاد 60 مگاوات تولید برق خورشیدی را در دستور کار دارد که در نظر داریم 40 مگاوات آن را در یزد و 20 مگاوات دیگر را در سایر استانها ایجاد کنیم .

وی افزود: سال گذشته تلاش کردیم نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی کوشک را زودتر از موعد افتتاح کنیم ولی نهایتاً‌ همزمان با میلاد امام رضا(ع) بهره برداری شد و امسال نیز کلنگ‌زنی طرح مصادف با دهه کرامت شد .

معصومی گفت: با بهره‌برداری از این 60 مگاوات، همچنان شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر در رده اول تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر کشور باقی بماند .

سید مسعود عظیمی معاون اقتصادی استاندار یزدنیز گفت تولید انرژی‌های خورسیدی یکی از محورهای دهگانه در اولویت یزد نوین است .

وی با بیان این که هم اکنون ظرفیت اسمی تولید برق در استان یزد 2750 مگاوات است، گفت: البته تولید واقعی برق استان 2100 مگاوات است که در زمان پیک مصرف، 75 درصد آن در حوزه صنعت استفاده می‌شود که این میزان در کشور بی‌نظیر است .

وی به خاموشی برق صنایع در سالهای گذشته در زمان اوج مصرف استان اشاره و این کسری را معادل 900 مگاوات خاموشی ذکر کرد .

وی گفت: امسال شرکت فولاد آلیاژی ایران با مصرف حدود 70 مگاوات را از لیست خاموشی صنایع خارج کردیم چرا که 16 صنعت کشور وابسته به تولید آن است و از طرفی شرکت سرمایه گذاری غدیر نیز کمک خوبی به تامین برق استان کرده است .

عظیمی تولید حال حاضر برق خورشیدی در استان را 83.5 مگاوات ذکر کرد و.گفت: استان یزد از این حیث با فاصله زیادی از استان دوم، در جایگاه نخست کشور قرار دارد .

وی از تصویب تولید 2000 مگاوات برق خورشیدی در استان از سوی هیات دولت برای هدفگذاری طی چهار سال دولت سیزدهم خبر داد و افزود: 150 مگاوات از این میزان انرژی در قالب برق انشعابی با کمک دستگاه‌های حمایتی و 1850 مگاوات نیز براساس سیاست‌های ساتیا مدنظر است که از این میزان 600 مگاوات برای امسال تعریف شده است .

معاون استاندار دو وظیفه اصلی استان در این رابطه را برقراری اتصال نیروگاه به شبکه و تخصیص زمین بیان کرد و گفت: خوشبختانه فرایند واگذاری زمین یک روزه شده و همزمان قرارداد مربوط به اتصال نیز منعقد می‌شود که شرایط خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است .

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار