نیروگاه دوکوهه به‌زودی وارد مدار تولید می‌شود

تهران (پانا) - شرکت تولید برق حرارتی خبر داد نیروگاه دوکوهه در آینده نزدیک وارد مدار تولید می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۴۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نیروگاه دوکوهه به‌زودی وارد مدار تولید می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شرکت برق حرارتی، «عبدالرسول پیشاهنگ» افزود: با هدف توسعه تولید نیروی برق و تقویت شبکه ۲۳۰ کیلوولت در منطقه شمال خوزستان، شرکت برق حرارتی احداث نیروگاه دوکوهه را با برخورداری از یک واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۴۴ مگاواتی به ظرفیت نامی ۴۵۱ مگاوات در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: این پروژه با سرمایه‌گذاری دولتی در حال ساخت است، میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز این طرح بالغ بر ۲۴۸ میلیون یورو برآورد شده است که ۸۵ درصد این مبلغ توسط وام خارجی تامین و مابقی آورده شرکت برق حرارتی است.

مدیرعامل برق حرارتی گفت: تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، بهبود پایداری شبکه برق در منطقه شمال خوزستان، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی، صرفه‌جویی سوخت به ازای هر کیلووات ساعت انرژی تولیدی، انتقال دانش فنی و ساخت داخل کردن تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی راندمان بالا، اشتغال زایی، استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی و بهبود وضعیت اقتصادی و رونق گردش سرمایه از جمله اهداف این پروژه است.

پیشاهنگ ادامه داد: همچنین انتقال دانش، تکنولوژی ساخت و بومی‌سازی، استفاده از امکانات داخلی و ساخت داخل تجهیزات، افزایش پایداری شبکه سراسری و عمر مفید طولانی نیروگاه از جمله ویژگی‌ها و امتیازات این طرح است.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل عملیات ساختمانی اتاق فرمان و ترنچ‌های ارتباطی، ادامه نصب تجهیزات توربین و ژنراتور، ادامه نصب تجهیزات دودکش و سیستم کولینگ و شروع عملیات پیش‌ راه‌اندازی توربین و ژنراتور از جمله برنامه‌های آتی برای راه‌اندازی واحد گازی این نیروگاه است.

مدیرعامل برق حرارتی گفت: اکنون در حال تکمیل تجهیزات پست GIS پیشرفته این نیروگاه هستیم، در طی چند سال اخیر تکلنولوژی ساخت پست‌های GIS ولتاژ پایین به داخل کشور منتقل شده است و در حال حاضر پروسه ساخت داخل این پست‌ها در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صنعت برق کشور آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار