دختران ملارد در گفت‌وگو با پانا:

ویژگی‌های جامعه بر تربیت دختران موثر است

ملارد (پانا) - تعدادی از دختران ملاردی، در روز دختر تاکید کردند جامعه سالم، دخترانی سالم تربیت می‌کند و دختران سالم هم جامعه را می‌سازند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ویژگی‌های جامعه بر تربیت دختران موثر است

یازدهم خردادماه، مصادف با روز یکم ذی‌القعده و ولادت حضرت معصومه(س) است. به همین بهانه، پای صحبت تعدادی از دختران ملارد و انتظارات آن‌ها از جامعه نشستیم.

بی‌نظیر حیدری، در مورد کارهایی که جامعه برای خوشحالی دختران می‌تواند انجام دهد، گفت: «یکی از کارهایی که می‌توان یک دختر را در جامعه خوشحال کرد، این است که از دختران و زنان حمایت کنند و آنها را دست کم نگیرند.»

وی در مورد ویژگی‌های یک دختر خوب تشریح کرد: «یک دختر باید به مادر و پدرش احترام بگذارد، با ادب و راستگو باشد و حجابش را مرتب رعایت کند، تا جایی که می‌تواند سعی کند که هم خودش و پدر و مادرش را سربلند نگه دارد، حتی با نظم بودن و رعایت حجاب می‌توان خانواده را خوشحال نگه داشت.»

حیدری در مورد ارزش دختر در خانواده خود تصریح کرد: «خانواده من دختر را از پسر بیشتر دوست دارند و به دختر احترام می‌گذارند. من به خودم که دخترم افتخار می‌کنم و حس غرور به من دست می‌دهد؛ زیرا از خصوصیات منحصربه فردی که خداوند به ما دختران عطا کرده آگاهم و به آنها می‌بالم».

آیدا ناصری، در مورد دختر بودن گفت: «دخترها سرشار از احساساتی هستند که کسی نمی‌تواند آن را درک کند. ویژگی‌های یک دختر خوب عبارت از چشم‌پاکی، پاک‌دامنی، حفظ پوشش مناسب، راستگو بودن و بخشنده بودن است».

وی افزود: «خانواده من برای دختر ارزش زیادی قائل است، یک دختر باید به فکر خانواده خود باشد و کاری نکند که خانواده او شرمگین شود، من خیلی دوست دارم که به جامعه خود خدمت کنم و باعث سربلندی کشور و خانواده خود شوم‌.»

مائده قره‌چایی نیز بیان کرد: «لازم است برای دختران در جامعه تفریحات سالمی تدارک ببینند و به خواسته‌های دختران نیز توجه کافی داشته باشند.»

وی در مورد ویژگی‌های خوب یک دختر گفت: «یک دختر باید مهربان و باحوصله باشد و با لحنی صحبت کند که دیگران را تحریک نکند، در کارهایی که می‌خواهد انجام دهد حتماً از خانواده خود اجازه بگیرد و در بعضی موارد از خواسته‌های خود صرف‌نظر کنند، زیرا ممکن است آن خواسته به نفعش نباشد.»

قره‌چایی در مورد خانواده خود اضافه کرد: «از نظر خانواده من، دختران فرشته‌های روی زمین هستند و پر از نعمت و برکت هستند. دختر بودن حس بسیار خوبی است و خوبی‌های زیادی دارد، از نظر من اینکه می‌گویند دختر چراغ خانه است کاملا درست است.»

فاطمه طهماسبی در ادامه گفت: «در جامعه برای یک زن باید ارزش‌ زیادی قائل باشند زیرا بیشترین کاری که امروزه برای پیشرفت کشور انجام می‌شود را زنان انجام می‌دهند، یک دختر باید باحیا و باعفت و اهل تفکر و بینش باشد.»

وی افزود: «به نظر من برای اینکه خانواده‌های خود را خوشحال کنیم باید در همه استعدادهایمان پیشرفت کنیم، دختر بودن یک حس وصف ناشدنی است که نمی‌توان آن را توصیف کرد.»

سحر قانعی نیز عنوان کرد: «در جامعه نباید زیاد به دختران سخت بگیرند و در انتخاب‌ها ‌‌‌‌‌به نظر آن‌ها احترام بگذارند، یک دختر باید باادب باشد و به بزرگترهای خود احترام بگذارد.»

قانعی افزود: «در خانواده ما بین دختر و پسر هیچ فرقی نیست. من از دختر بودن راضی هستم و اگر دوباره متولد می‌شدم و حق انتخاب داشتم باز هم دختر بودن را قبول می‌کردم و افتخار هم می‌کنم.»

دانش‌آموز خبرنگار: زینب حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار