مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان:

مناسب‌سازی و ارتقای کیفیت فضاهای شهری برای شهروندان

همدان (پانا) - مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان این سازمان را از بخش‌ها و بازوهای مهم‌ در مدیریت شهری دانست و گفت در سال ۹۶ بر اساس چارت مصوب وزارت کشور، دو سازمان عمران و بهسازی و نوسازی معابر شهری ادغام و به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری تبدیل شد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مناسب‌سازی و ارتقای کیفیت فضاهای شهری برای شهروندان

احسان صباغ‌زاده با اشاره به اینکه این سازمان در دو بخش فنی و عمرانی و بازآفرینی فعالیت می کند، عنوان کرد: در حوزه فنی، عمرانی مباحث مستحدثات، ابنیه‌ها و کارهای عمرانی در محدوده شهرها پیگیری می‌شود و بخش بازآفرینی به عنوان شاخه‌ای از علم شهرسازی، به دنبال تبدیل فضاهای شهری به جاهای مناسب برای زندگی شهروندان است.

وی محدوده‌های مختلف بازآفرینی را شامل بافت‌های تاریخی، فرسوده، ناکارآمد شهری و مشاغل مزاحم برشمرد و گفت: باتوجه به اینکه ۳۹ درصد از شهروندان همدانی در محدوده بازآفرینی و حاشیه‌نشینی زندگی می‌کنند، ساماندهی فضاهای نامناسب شهری جهت ارتقا کیفیت زندگی شهروندان همدانی جزو وظایف ذاتی مدیریت شهری است.

صباغ زاده با اشاره به اینکه شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن و شهر تاریخی در جهان مطرح شده است افزود: یکی از اهداف مهم بخش بازآفرینی توجه به بافت تاریخی و حفظ این بافت به شکل اولیه در مقابل آسیب ها و انتقال این میراث گران‌بها به نسل‌های آینده است.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان از پتانسیل ها و توانمندی های بالای معاونت فنی عمرانی در قالب مجتمع های صنعتی سازمان عمران خبر داد و گفت: این مجتمع ها شامل کارخانه آسفالت گرم، کارخانه بازیافت، بچینگ، کارخانه تولید بتن آماده، دو خط سنگ شکن در معدن و واحد ماشین آلات سنگین سازمان عمران و تجهیزات آسفالتی است که به طور شبانه‌روزی در حال خدمت رسانی بهینه به شهر و شهروندان است.

وی سازمان عمران را به عنوان یکی از بازوهای مهم در مباحث عمرانی در شهرداری همدان ارزیابی کرد و گفت: خدمات گسترده ای در حوزه نوسازی و بهسازی معابر، ایجاد واحد‌های مسکونی، اداری و تجاری و خدمات فنی مهندسی به شهروندان ارائه می شود.

احسان صباغ زاده در خصوص مشکلات و چالش های سازمان عمران گفت: فعالیت های عمرانی نیازمند نقدینگی هستند و عدم نقدینگی کافی از مشکلات شهرداری همدان و سایر شهرداری هاست و رفع این مشکلات در محدوده شهر همدان نیازمند اعتبارات ملی است.

وی یکی دیگر از معضلات را نبود کنارگذر شهر همدان عنوان کرد و افزود: بسیاری از خودروها به صورت گذری از شهر همدان گذر می‌کنند که موجب آسیب رسانی به معابر عمومی و زیرساخت‌های شهری شده است و باید اعتبارات ملی جهت حفظ و سرپا نگهداشتن شهر تخصیص یابد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان شرایط این سازمان را مطلوب ارزیابی کرده و اظهار کرد: در کنار تحقق پروژه ها و طرح هایی که در گذشته شروع شده، طرح ها و فعالیت های خوبی در آینده برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان تعریف شده است.

صباغ زاده بر تعامل با شهروندان، نخبگان و متخصصان و بهره گیری از فناوری های نوین تأکید کرد و گفت: کلیه فعالیت‌های عمرانی اعم از بهسازی آسفالت، مستحدثات تجاری، اداری و مسکونی نیازمند تزریق تفکر، ایده ها و فناوری های نوین است.

این مقام سازمان عمران در خصوص بازآفرینی محل های هدف و کاهش آسیب های حاشیه نشینی گفت: همکاری با نخبگان، متخصصان، شهروندان در حوزه تحقق اهداف بازآفرینی، ارائه خدمات بهتر به شهروندان، مدیریت حاشیه نشینی، حفظ بافت تاریخی در دستور کار این سازمان است.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان بر استفاده بهینه از قیر به عنوان محصول گران قیمت و آسفالت های نوین و پلیمری از طریق فناوری های نوین تأکید کرد و گفت: این نوع خدمات عمرانی جزو نیازها و اولویت های مهم مدیریت شهری است.

صباغ زاده، حفظ بافتهای تاریخی در مقابل آسیب ها با استفاده از مصالح نوین را جزو اولویت‌های سازمان عمران برشمرد و تصریح کرد: تلاش داریم با کمترین مداخله و با اجرای بهترین استانداردها و محصولات نوین، ابنیه های تاریخی مرمت و حفظ شوند.

وی در خصوص برنامه ها و اهداف سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری گفت: در کنار وظایف و خدماتی که به صورت روزانه انجام می شود، تلاش داریم با توجه به منابع و امکانات و بودجه شورای شهر برنامه های خوبی با افق های بلندمدت تعریف شود.

احسان صباغ زاده به دستاورد های سازمان عمران اشاره کرده و تصریح کرد: تکمیل مجتمع تجاری، اداری سینا، بازگشایی معبر جنب مجتمع تجاری، اداری سینا جهت بهبود وضعیت ترافیک، بهره برداری از معدن مصالح ساختمانی، دو خط سنگ شکن، اوورهال ماشین آلات و کارخانجات با زحمات مجموعه کارکنان سازمان عمران اجرا و پیگیری شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: کارخانه بازیافت آسفالت به عنوان پروژه بی نظیر در کشور و به روز رسانی کارخانه تولید آسفالت گرم برای تبدیل آسفالت های بازیافتی طبق استانداردها، حفاظ کاتالیک مجتمع تجاری، اداری سینا جهت جلوگیری از زنگ زدگی سازه فلزی اجرا شده است.

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان ضمن اشاره به اقدامات این سازمان در خصوص بازآفرینی و مرمت ابنیه تاریخی و واجد ارزش در خیابان بوعلی گفت: طرح ایجاد مجتمع توسعه گردشگری در محله کبابیان به عنوان یکی از محل‌های مورد هدف، پروژه ساماندهی و احداث محور فرهنگی و گردشگری جولان همدان، مرمت و بازسازی خانه پوستی زاده برای توسعه گردشگری در شهر همدان از اولویت‌های سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری است.

دانش آموز خبرنگار: حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار