عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با پانا؛

شاخص‌های «نماینده انقلابی» باید ملکه ذهنی نمایندگان برای رفتار شخصی و اجتماعی باشد

مجلس یازدهم مردمی و استکبارستیز است/ باید عدم دخالت در انتصابات به یک رویه مرسوم دربیاید و رویه اشتباه گذشته اصلاح شود/ ضعف اصلی مجلس نداشتن پیوست رسانه‌ای برای امورات است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان شاخص‌هایی مانند ساده‌زیستی، مسئولیّت‌پذیری، مردمی بودن، دنبال حلّ مشکلات اساسی کشور بودن، اجتناب جدّی از تبعیض و فساد و ... را برای انقلابی ماندن و انقلابی بودن مجلس و نمایندگان برشمردند. به نظرم این شاخصه‌ها باید ملکه ذهنی نمایندگان برای رفتار شخصی و اجتماعی باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
شاخص‌های «نماینده انقلابی» باید ملکه ذهنی نمایندگان برای رفتار شخصی و اجتماعی باشد

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با پانا درباره دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: «برخلاف برخی رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی که سعی دارند مجلس را غیرانقلابی تعریف کنند ولی بیانات رهبر معظم انقلاب برای دومین بار بر انقلابی بودن مجلس صحه گذاشت.»

وی ادامه داد: «البته این بیان به معنای عدم اشکال درون مجلس نیست بلکه تصویب طرح راهبردی لغو تحریم‌ها، اخذ مالیات از خانه‌های خالی و دارایی‌های لوکس، طرح تامین امنیت غذایی، طرح جهش تولید دانش‌بنیان و ... نشان از دغدغه‌مندی و انقلابیگری مجلس دارد. از طرفی مجلس به خلاف برخی دوره‌های قبل نشان داده که مردمی و استکبارستیز است.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان شاخص‌هایی مانند ساده‌زیستی، مسئولیّت‌پذیری، مردمی بودن، دنبال حلّ مشکلات اساسی کشور بودن، اجتناب جدّی از تبعیض و فساد و ... را برای انقلابی ماندن و انقلابی بودن مجلس و نمایندگان برشمردند. به نظرم این شاخصه‌ها باید ملکه ذهنی نمایندگان برای رفتار شخصی و اجتماعی باشد.»

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «اما مهم‌تر از این موارد بیانات رهبر معظم انقلاب در نحوه قانونگذاری و تعامل با سایر قواست. رهبری به درستی فرمودند که اولا باید هم‌افزایی با سایر قوا شکل بگیرد و این هم‌افزایی از صدر تا ذیل ساختارهای سه قوه باشد نه در سطح روسای قوا. برخی وقت‌ها روسای قوا در تعامل هستند ولی ساختارهای زیردست در موارد جزیی با هم به تعارض می‌افتند که باید حل شود.»

رضایی خاطرنشان کرد: «بحث دیگری که رهبری دوباره بر آن تاکید فرمودند و باید گفت پاشنه آشیل و مشکل اساسی این مجلس و مجلس‌های قبل است، «عدم دخالت در انتصابات» بود. دخالت در انتصابات آفت اصلی نمایندگی است و هم باعث بسته شدن توان نظارتی نماینده می‌شود و هم نماینده در خطاهای مسئول گماشته شده شریک است. به نظرم باید عدم دخالت در انتصابات به یک رویه مرسوم دربیاید و رویه اشتباه گذشته اصلاح شود.»

وی گفت: «رهبری بر کار کارشناسی تاکید جدی داشته و دارند. مجلس سال دوم خودش را طی می‌کند و الان فصل هیجان زدگی و هیجانی رفتار کردن نیست. ما باید در همه زمینه‌ها بدنبال کار کارشناسی باشیم و این کار کارشناسی هم باید به نحوی باشد که اولا در تعارض با سایر قوانین نباشد و ثانیا در دولت به‌عنوان قوا و ساختار اجرایی کشور توان پیاده سازی داشته باشد.»

این نماینده مردم در خانه ملت در پایان گفت: «اما نکته مهمی که شاید کمتر دیده شود و ضعف اصلی مجلس و دیگر ساختارها است نداشتن پیوست رسانه‌ای برای امورات و به بیان رهبری تبیین رسانه‌ای اقدامات است. پیوست رسانه‌ای علاوه بر اینکه مانع از حمله ضد انقلاب و حاشیه‌سازی برای مجلس می‌شود می‌تواند در دل مردم و جامعه هم ایجاد امید و نشاط کند؛ چرا که وقتی مردم ببینند که مجلس در حال کار و تلاش است به آینده امیدوار می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار