مدیر کل آموزش وپرورش اردبیل:

محرومیت زدایی از مدارس با همت و فکر جهادی محقق خواهد شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌ها در راستای محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار تنها در سایه روحیه انقلابی و فکر جهادی محقق خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
محرومیت زدایی از مدارس با همت و فکر جهادی محقق خواهد شد

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی اظهار کرد: سند تحول بنیادین، نقشه راه، در ایجاد تحول اساسی و ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی در بیان اهمیت سند تحول بنیادین به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند: مجموعه‌ی سند تحوّل بایستی به طور کامل برنامه‌ریزی شده باشد؛ یعنی با خطوطِ مشخّص، مثل این شعبه‌های آب و شبکه‌های آبیاری‌ای که آب سد را می‌رساند به مزرعه و می‌رساند به زمین.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، مشارکت دستگاه های ذیربط به عنوان شرکای آموزش و پرورش در محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرد.

صفری، سند تحول بنیادین، برنامه زیرنظام‌ها، برنامه تحولی دولت را از جمله منابع تعیین برنامه‌های تحولی در استان نام برد و تصریح کرد: اولویت‌های تحولی در این برنامه ها مناطق و مدارس تحولی، اولویت‌های ملی، اولویت‌های استانی است.

این مقام مسئول ارتقا و پشتیبانی مستمر، سطح‌بندی مدارس و مناطق، طراحی الگوی ارزیابی، تعیین معیارهای ارزیابی، شناسایی و انتخاب محیط‌های تحولی را از جمله فرآیند شناسایی و استقرار مناطق و مدارس تراز سند عنوان کرد.

سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم اظهارکرد: از تمامی ظرفیت های درون و برون آموزش و پرورش در بحث محرومیت زدایی آموزش و تربیتی با الگوهای مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی در تبیین وضعیت فعلی حوزه پرورشی و فرهنگی استان به تعداد نیروهای پرورشی در استان اشاره کرد و گفت: تعداد کل نیروهای معاونت پرورشی و فرهنگی 1148 نفر می باشد که متشکل از251 نفر مشاور، 364 نفر مربی پرورشی و 533 نفر معاون پرورشی است.

دبیر قرارگاه جهادی آموزش و پرورش استان ، با بیان اینکه 230 نفر امام جماعت روحانی و 500 نفر امام جماعت فرهنگی در مدارس استان فعالیت دارند، بیان کرد: آموزش و پرورش استان اردبیل، دارای 474 باب نمازخانه مستقل، 836 نمازخانه کلاسی و 225 باب نمازخانه چند منظوره می باشد و همینطور 272 مسجد در طرح پیوند مسجد و مدرسه فعالیت های پرورشی و تربیتی را انجام می دهند.

خلیلی موسوی با اشاره به فعالیت 11 مرکز دارالقرآن در استان اردبیل، 21 باب کانون فرهنگی و تربیتی نیز در استان به دانش اموزان خدمت رسانی می کنند.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در استان 3 باب اردوگاه دائمی و 3 باب اردوگاه موقت در حال فعالیت هستند.

دبیر قرارگاه جهادی آموزش و پرورش استان افزود: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی هم در تمامی مدارس استان برگزار شده و 6412 دختر و 6867 پسر در قالب شوراهای دانش‌آموزی برگزیده شده اند که فعالیت خود را بر اساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس پیگیری می کنند.

خلیلی موسوی همچنین از فعالیت 20 هسته ها و مرکز مشاوره در استان خبر داد و گفت: 48 نفر مشاور تمام وقت و پاره وقت در این مراکز فعالیت دارند، که در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی مخصوصا در زمان پساکرونا در کنار خانواده ها و دانش آموزان تلاش می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار