حمیده بردباری:

پانا سرآغاز مسیری سخت، اما جذاب برای من بود

تبریز (پانا) - یکی از خبرنگاران برجسته خبرگزاری پانا آذربایجان‌شرقی و سرپرست خبرگزاری برنا این استان به روایت خاطرات خود از پانا پرداخته و این خبرگزاری را سرآغازی سخت، اما جذاب برای خود دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۲۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
پانا سرآغاز مسیری سخت، اما جذاب برای من بود

حمیده بردباری در گفت و گو با پانا گفت: «بیش از ۱۸ سال از اولین روزهای خبرنگاری ام می گذرد، آن زمان پانا هنوز تازه در حال پا گرفتن بود و قرار بود شبکه اصلی خبرنگاران پانا در اردوگاه الغدیر بعد از دوره آموزشی تشکیل شود.»

وی افزود: «از طرف کانون دانش آموزی فجر برای حضور در کارگاه آموزشی معرفی شدم. هرچند از کودکی با دنیای خبر و خبرنگاری غریبه نبودم و سعیده خواهر بزرگترم خبرنگار و نویسنده برخی از نشریات بوده و در بحث آموزش خبرنگاری نیز فعالیت داشت. با این پشتوانه در کارگاه آموزشی حضور یافتم و به عنوان یکی از خبرنگاران منتخب این کارگاه آموزشی چند روزه که با حضور اساتید مجرب کشوری برگزار می شد، وارد عرصه خبرنگاری شدم.»

بردباری ادامه داد: «خیابان طالقانی، سازمان دانش آموزی، طبقه دوم، خبرگزاری پانا، اینجا سر آغاز ورود جدی من به دنیای پرهیجان خبر بود. آقای فضل زاده سردبیر خبرگزاری پانا از همان روزهای آغازین با صبوری تمام، الفای خبر و مهم تر از آن اخلاق خبرنگاری را به ما می آموختند، برای تهیه گزارش های میدانی هیچ مناسبتی را از دست نمی دادیم و هم پای خبرنگاران استانی می نوشتیم و می آموختیم.»

وی اظهار کرد: «آن روزها ماهنامه بشارت نیز از طرف سازمان دانش آموزی منتشر می شد. با دوست عزیزم زینب برای چاپ اخبار و گزارش هایمان در بشارت لحظه شماری می کردیم و امروز خاطرات آن گزارش ها برایم ماندگار وبی بدیل است.»

این پانایی موفق ادامه داد: «بعد از آن با ورود به دانشگاه وارد خبرگزاری ایسنا شدم و سپس اقدام به دریافت مجوز دوهفته نامه بردباری کردم و سرپرستی خبرگزاری برنا و همکاری با روزنامه های بنام کشوری در ادامه مسیرم قرار داشت. در این مدت اعتماد همکاران رسانه ای ام نیز پشتوانه ادامه مسیرم بود و توانستم نماینده همکارانم در خانه مطبوعات باشم.»

همیشه افتخار می کنم که در محیطی که پر از عشق، امید و همدلی بود پای در این مسیر پر پیچ و خم خبرنگاری گذاشتم

بردباری بیان کرد: «همکاری با سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی به عنوان سردبیر و مسئول خبر و مشاور رسانه ای به پشتوانه همان سال های آموزش در پانا و دیگر مجموعه های رسانه ای است و همیشه افتخار می کنم که در محیطی که پر از عشق، امید و همدلی بود پای در این مسیر پر پیچ و خم خبرنگاری گذاشتم و امروز بخش قابل توجهی از همکاران پر تلاشم نیز از پانا آغاز می کنند و همراه ما هستند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد و گفت: «امروز در خبرگزاری برنا نیز افتخار همکاری با پانایی ها را هم داریم و قدردان تلاش های تمام مدیران وقت و مدیران فعلی این مجموعه فاخر هستم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار