در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم عنوان شد:

در برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، باید بر سه محور آموزشی، مراقبتی و ترویجی توجه کرد 

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴ ضمن تأکید بر سه محور آموزشی، مراقبتی و ترویجی در برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از توانمندسازی والدین، دانش‌آموزان و کارکنان در حوزه آموزشی سخن گفت. 

کد مطلب: ۱۲۸۱۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
در برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، باید بر سه محور آموزشی، مراقبتی و ترویجی توجه کرد 

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم، با حضور محمد رحیم؛ معاون اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران در سالن کوثر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ برگزار شد.

جشنواره نوجوان سالم که هر ساله با هدف پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج شیوه‌های زندگی سالم برگزار می‌شود، از جمله برنامه‌هایی است که هم به دلیل ویژگی آموزشی -ترویجی، هم به دلیل تنوع و فراگیری رشته‌ها و موضوعات، همچنین مشارکت گسترده دانش آموزان، خانواده‌ها و کارکنان مدارس، این قابلیت را پیداکرده است که ظرفیتی ارزشمند برای برپایی و گسترش جهاد پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس کشور باشد.

قاسم بیانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴ گفت: نوجوان سالم فردی است که نسبت به محیط اطراف خود آگاه شده و هوشیارانه زندگی شخصی خود را مدیریت می‌کند و نسبت به مسائل اجتماعی و اخلاقی پایبند و نسبت به تعهدات خود در قبال خانواده بیشتر احساس مسئولیت می‌کند و سلامتی روحی و جسمی خود را همیشه در نظر دارد.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، باید سه محور آموزشی، مراقبتی و ترویجی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های آموزشی در این زمینه، توانمندسازی همزمان والدین، دانش آموزان و کارکنان است.

بیانی گفت: همدلی، شرط مهم و قابل توجه برای نوجوانان برای ایجاد احساس امنیت در محیط مدرسه و خانواده است. امین ترین شخص برای نوجوانان، پدر و مادر وی هستند. زیرا هیچ کس به اندازه آنها خوشبختی و عاقبت بخیری فرزند خود را نمی خواهد. مشورت کردن، امر بسیار مهمی است و نوجوان عاقل باید بداند که هر کسی نمی تواند برای مشورت کردن مفید و مؤثر باشد. در این دوره سنی، لازم است نوجوان بتواند مشکلات خود را در خانواده حل و فصل کند.

در ادامه مراسم محمد رحیم؛ معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌ های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به مهارت هایی که در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه می شود، بیان کرد: مهارت لازم در خصوص مقابله و مواجهه با آسیب های اجتماعی آموزش داده می شود که تأثیر بسزایی در توانمندسازی دانش آموزان در مقابله با این آسیب ها دارد.

وی در پایان هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را، ارتقای همین دو نکته و ارتقای سواد پیشگیری از سلامت و بهداشت روان دانست و گفت: دو نکته از اهمیت خاصی برخوردار است؛ نکته اول: توجه به آگاهی، یعنی برای رشد و ارتقای آگاهی باید تلاش کرد. نکته کلیدی دوم: بحث خودمراقبتی است. شما باید قدر آنچه را که دارید بدانید و برای خود ارزش قائل شوید.

در پایان مراسم، از دانش آموزان برگزیده جشنواره نوجوان سالم تقدیر شد.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار