حجت‌الاسلام جعفریان:

ضرورت توجه به رشد حرفه‌ای معلمان و مربیان

دماوند(پانا) - رئیس اداره امور تربیتی وزارت آموزش وپرورش در جلسه هم‌اندیشی سرگروه‌های آموزشی گفت ضروری است به دنبال رشد حرفه‌ای معلمان و مربیان باشیم.

کد مطلب: ۱۲۸۱۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت  توجه به رشد حرفه‌ای معلمان و مربیان

در جلسه هم‌اندیشی کارشناسان امور تربیتی و سرگروه‌های آموزشی فعالیت‌های پرورشی و درس تفکر و سبک زندگی مناطق تابعه اداره کل آموزش و پرورش شهرستا‌های تهران که در اردوگاه شهید مصطفی خمینی دماوند برگزار شد، حجت الاسلام مجتبی جعفریان رئیس اداره امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آیه ۲سوره طلاق بر داشتن تقوا وفضیلت اخلاقی و چگونگی بیرون رفت از مشکلات وشرح داستانی از زندگانی امام خمینی (ره) گفت: هدف تمامی فعالیتهای پرورشی رسیدن انسان به تعالی و یادگیری سلوک زندگی است که ضروری است برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

وی در خصوص دو وظیفه اصلی گروه‌های آموزشی بیان کرد: یکی از وظایف گروه‌های آموزشی رشد حرفه‌ای معلمان و مربیان و وظیفه دوم مشارکت در طراحی، تدوین، اجرا و ارزشیابی از برنامه‌های درسی و تربیتی است.

وی با اشاره به دوازده کار اساسی که در تدریس درس تفکر باید الویت بندی شود، اظهار کرد: معلمان این درس باید شرایط و امکانات موجود را سنجیده و با کمک تخصص خود مهارتهای لازم را به دانش‌آموزان تدریس نمایند.

حجت الاسلام جعفریان در خصوص محتواهای کتاب درسی بیان کرد: توجه به اهداف دروس و توسعه مهارتهای زندگی و استفاده از تجربیات وتخصص‌ها جهت به‌کار بستن محتواها در کلاس‌های درسی که نیازمند توانمندی معلمان است.

وی ادامه داد: امسال و سال گذشته با توجه به شرایط غیر حضوری تدریس‌ها ضروری بود قسمتی از درس‌ها اغماض یا تسهیل شود، ولی توجه به کلیات که رشد حرفه‌ای معلمان و مشارکت در طراحی واجرا بوده است را نادیده نگرفتیم.

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار