فنونی‌زاده: کسانی که در ورزشگاه سنگ پرت کردند آذری نیستند

تهران (پانا) - مرتضی فنونی‌زاده بازیکن پیشین پرسپولیس می‌گوید صالتی آذری داردوتیم دوم خانواده او تراکتور تبریز است اما هنوز باور نمی‌کندچرا این اتفاقات در بازی با پرسپولیس می‌افتد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
فنونی‌زاده: کسانی که در ورزشگاه سنگ پرت کردند آذری نیستند

دیدار دو تیم تراکتور و پرسپولیس در تبریز به دلیل پرتاب سنگ از سوی هواداران تیم میزبان و نا نظر مهدوی داور مسابقه نیمه تمام به پایان رسید.

در دقیقه ۷۰ مسابقه و پس از آن که چند بار به دلیل سنگ پرانی تماشاگران میزبان، بازی متوقف شده بود در نهایت با نظر مهدوی این دیدار نیمه تمام ماند و...

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس اما نقطه نظرات جالبی در خصوص این دیدار دارد.

چرا بازی پرسپولیس در تبریز نیمه تمام ماند؟

من واقعا از این کارها سر درنمی‌آورم. من خودم اصالتی آذری دارم و راحت بگویم تیم دوم خانواده ما تراکتور تبریز است اما هنوز باور نمی‌کنم چرا این اتفاقات در بازی با پرسپولیس می‌افتد.

تیم دوم شما تراکتور تبریز است؟

بله چون ما آذری زبان هستیم اما به جرأت می‌گویم کسانی که در ورزشگاه یادگار امام سنگ پرانی کردند آذری نیستند. این رفتارها اصلا قشنگ نیست. چرا باید یک بازی فوتبال به اینجا کشیده شود؟

چند سالی می‌شود دیدارهای پرسپولیس و تراکتور به جنجال کشیده می‌شود. شاید بیشتر از این تماشاگران برخی مدیران و مسئولان دو تیم مقصر باشند؟

با شما موافقم! در همین بازی ما روی نیمکت خود کسانی را داشتیم که سابقه بازی در تراکتور را داشته و از این تیم به فوتبال ایران معرفی شدند اما یک قدم هم برای وساطت جلو نگذاشتند. مهدی کیانی خیلی زحمت کشیده قائله را بخواباند، رامین رضاییان هم همین طور اما این آقا از روی نیمکت ما بلند نشد با تماشاگران تبریزی صحبت کند!

منظور شما کریم باقری است؟

من اسمی‌از کسی نمی‌آورم چون بلافاصله شکایت می‌کنند. این روزها مُد شده که هر کسی حرف بزند سریع طرف مقابل شکایت می‌کند. بنابراین حرفی نزنیم و اسمی‌نیاوریم بهتر است. البته من از امید عالیشاه هم توقع نداشتم آن واکنش را نسبت به تماشاگران حریف نشان دهد.

به هرحال خیلی به سمت او و رامین رضاییان سنگ پرانی شد. این دو به علاوه مهدی ترابی خیلی شانس آوردند که مصدوم نشدند؟

باز هم امید عالیشاه به عنوان کاپیتان تیم باید آرامش بیشتری نشان می‌داد و تیمش را هم آرام می‌کرد. امید فوتبالیست خوب و پسر با اخلاقی است ولی کارش اشتباه بود. نباید کار چند نوجوان یا جوان احساساتی را تلافی می‌کرد.

بازی در دقیقه ۷۰ نیمه تمام ماند. شما فکر می‌کنید نتیجه این دیدار چه شود؟

با توجه به اینکه تماشاگران میزبان این حادثه را رقم زده و این دیدار با نظر مستقیم داور و ناظر مسابقه نیمه تمام مانده است. بنابراین به نظر می‌رسد حکم منطقی و درست می‌تواند ۳ بر صفر شدن بازی به سود پرسپولیس باشد.

۷۰ دقیقه بازی را چطور دیدید؟

من نمی‌دانم چرا تیم ما باید همیشه با دو هافبک دفاعی بازی کند؟ چرا مهدی عبدی محو شده و به بازی گرفته نمی‌شود؟ این مسائل را می‌بینیم و افسوس می‌خوریم. پرسپولیس با همین بضاعت هم می‌تواند این تیم تراکتور را به راحتی شکست دهد. البته در نیمه دوم جو بازی متشنج شد و خیلی نمی‌توان در مورد مسائل فنی آن صحبت کرد اما در نیمه اول هم انتظار ما پرسپولیسی‌ها از تیم خودمان بیشتر بود.

به هر حال استقلال قهرمان لیگ برتر شده و این شاید انگیزه‌ها را در تیم پرسپولیس کمتر کرده باشد؟

اسم این تیم پرسپولیس است. استقلال قهرمان شده درست و حرفی هم نیست اما پرسپولیس باید در بازی‌های باقی مانده با حداکثر قوا بازی کند تا نایب قهرمانی را هم از دست ندهد. الان کوچک ترین غفلت می‌تواند دومی‌را هم از ما بگیرد.

سپاهان اصفهان هم به نظر می‌رسد در انتهای لیگ حسابی راه افتاده باشد. این تیم ۳ برصفر شهرخودرو را شکست داد؟

به هر حال نایب قهرمانی با عنوان سومی‌خیلی خیلی فرق می‌کند. سپاهانی‌ها با تمام قوا بازی می‌کنند چون می‌خواهند دوم شوند و سومی‌را نمی‌خواهند. بچه‌های پرسپولیس هم باید در دو دیدار باقی مانده فقط و فقط برای برد به زمین بروند. نایب قهرمانی هم عنوان بدی نیست هرچند ما به قهرمانی عادت کردیم اما سوم شدن اصلا جالب نمی‌تواند باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار