وزیر ارتباطات در پاسخ به پانا:

تکذیب کندی اینترنت به دلیل کاهش پهنای باند توسط وزارت ارتباطات

تست سرعتی که دیروز در بوشهر انجام شد حدود ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه بود/ روز گذشته برای ایجاد پوشش ۲۰ میلیونی پورت فیبر نوری، ‌با ۹ اپراتور تفاهم‌نامه امضا کردیم

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد کندی اینترنت به دلیل کاهش پهنای باند از سوی وزارت ارتباطات را تکذیب می‌کنم.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب کندی اینترنت به دلیل کاهش پهنای باند توسط وزارت ارتباطات

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با کندی اینترنت به دلیل کاهش پهنای باند اظهار داشت: این خبر را تکذیب می‌کنم و به اندازه نیاز کشور پهنای باند تامین می‌شود. قبلاً هم گفته‌ام تندی و کندی باید ملاک باشد و مراجعی در حال سنجش سرعت هستند.

وی عنوان کرد: در حوزه ارتباطات ثابت دارای مشکل شدید هستیم که به سابق برمی‌گردد. میانگین سرعت اینترنت ثابت بر اساس مراجع جهانی ۱۰ است در حالی که در دنیا این عدد معادل ۶۰ است.

زارع‌پور با بیان اینکه حدود ده سال است که‌ رتبه اینترنت ما 144 در دنیا است، افزود: در حوزه ارتباطات تلفن همراه، بار زیادی به سمت موبایل آمده و روز به روز تقاضا در حال بیشتر شدن است و موبایل نیز کشش این حجم از تقاضا را ندارد. دیروز چند سایت جدید ایرانسل زیر فرکانس 2300 رفت و همراه اول نیز این روند را آغاز کرده است. اما به هر حال فرکانس محدودیت دارد و پهنای باند مشخصی دارد.

وی گفت: راهکار اساسی برای حل مشکل سرعت اینترنت، ارتباطات ثابت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری است که روز گذشته ما در روز جهانی ارتباطات برای ایجاد پوشش 20 میلیونی پورت فیبر نوری، ‌با 9 اپراتور تفاهم نامه امضا کردیم.

وزیر ارتباطات در پایان خاطر‌نشان کرد: بسته حمایتی خوبی توسط دولت راه‌اندازی شده است و تقریبا یک سوم درآمد اپراتوری را دولت برای این کار گذاشته است؛ یعنی از یک سوم درآمد صرف‌نظر کرد تا این کار شتاب بگیرد که طی سه سال بتوانیم به ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری دست یابیم. تست سرعتی که دیروز در بوشهر انجام شد حدود ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه بود یعنی نود برابر آنچه اکنون مردم تجربه می‌کنند. قبلا در قم، مشهد و رشت هم تست کرده‌ایم. امیدواریم این مسیر شتاب بگیرد و همکاران ما در استان‌ها و اپراتورها کمک کنند تا این مشکل، ریشه‌ای حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار