مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

یکی از حلقه‌های مفقوده جامعه ما، فعالیت های تشکیلاتی است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به اهمیت کار تشکیلاتی مدارس اشاره کرد و گفت: سازمان دانش آموزی و تشکل های زیر مجموعه آن مثل خبرگزاری پانا، مجامع دانش آموزی، پیشتازان و مجلس دانش آموزی باید برای تقویت مباحث تشکیلاتی دانش آموزان، برنامه داشته باشند؛ چرا که یکی از حلقه‌های مفقوده جامعه ما، کار تشکیلاتی است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
یکی از حلقه‌های مفقوده جامعه ما، فعالیت های تشکیلاتی است

محمد شاه حسینی، در مانور تشکیلاتی سپاس مربی استان سمنان و در جمع دانش آموزان عضو تشکیلات پیشتازان با تشویق و خطاب قراردادن آنان به عنوان «دختران فاطمی و زینبی»، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این مانور که به خوبی یکی از راهبردهای تشکیلاتی پیشتازان به نام همدلی، همکاری و همفکری را به منصه ظهور رساندند، اظهار داشت: تشکیلات و تربیت تشکیلاتی زمانی موفق و اثربخش خواهد بود که در درون آن، مولفه های مهم و موثری همچون تربیت قرآنی، تربیت اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی به خوبی شکل گرفته و نهادینه شده باشد.

وی با عنوان این مطلب که اگر امروز در کار تشکیلاتی و گروهی ضعیف هستیم، نشانه آن است که در دوران کودکی و نوجوانی و زمان تحصیل، کار تشکیلاتی منسجم و هدف دار انجام نداده و نیاموخته ایم، افزود: شما باید دانش آموزان آینده ساز کشور را با برنامه هایی برای تمدن سازی، جامعه پردازی، سبک زندگی، علمی و پژوهشی و ... آماده زندگی اجتماعی کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی بزرگترین و بهترین فرصت برای یادگیری آموزش‌های خارج از مدرسه است، اظهار کرد: سازمان دانش آموزی باید به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش آموزان و در امر تربیت حرکت کند.

شاه حسینی با اشاره به اینکه توجه جدی به نقش مربیان و معلمان از اولویت‌های تربیتی و توجه به نقش دانش‌آموزان در این فعالیت‌ها، از اهداف مهم معاونت پرورشی و سازمان دانش‌آموزی است، افزود: استمرار و بقای هر جامعه‌ای، مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش‌ها، دانش‌ها و مهارت‌های آن به نسل‌های جدید انتقال یابد. مهم‌ترین وسیله انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم‌ترین واسطه برای انتقال دانش و مهارت فنی است.

وی با تأکید بر اینکه مهارت، علم و دانش و اخلاق، قدرت آفرین است، خطاب به دانش آموزان گفت: آنچه که امروز می آموزید در حقیقت چیزهایی است که در بزرگسالی به آن نیاز خواهید یافت و اگر این یادگیری، آموختن و تجربه کردن در امروز و در این دوران انجام نشود در آینده با مشکل روبه رو خواهید شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند چشم انداز و مهم ترین برنامه نهاد تعلیم و تربیت کشور یاد کرد که برای تربیت تشکیلاتی نوجوان، جوانان و دانش آموزان این مرز و بوم تدوین شده است، اظهار کرد: سازمان دانش آموزی در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، جایگاه ارزنده‌ای دارد و می‌تواند زمینه تحول در دانش آموزان گام دومی جامعه هدف را به وجود آورد.

شاه حسینی ضمن ابراز قدرشناسی از زحمات معلمان و مربیان از آنان خواست در تربیت دینی محصلان و متربیان به ویژه در انطباق تربیت آنان با موازین و آموخته های قرآن، حدیث و سیره معصومین علیهم السلام اهتمام نمایند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در این مراسم، در سخنانی از حمایت آموزش و پرورش از تشکل پیشتازان و فراهم کردن زمینه فعالیت برای آنها خبر داد و فعالیت های پیشتازان در شهرستان شاهرود را ستوده و از دانش آموزان و مربیان حاضر در مراسم تقدیر کرد.

سید محمد موسوی، رسالت دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم سازی زمینه و بستر برای رشد و تکامل دانش آموزان دانست و گفت: 54 درصد از جمعیت دانش آموزی شهرستان، بالغ بر 17000 دانش آموز، عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی هستند و می توان گفت شهرستان شاهرود در ردیف شهرستان های برتر کشور از نظر میزان جذب دانش آموزان در تشکل های مختلف سازمان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار