در بازدید سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح شد؛

​کتاب‌های غیردرسی مکمل برنامه درسی رسمی است

تهران (پانا) - معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد و گفت ​کتاب‌های غیردرسی مکمل برنامه درسی رسمی است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
​کتاب‌های غیردرسی مکمل برنامه درسی رسمی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی از غرفه‌های سازمان پژوهش در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

انتشارات مدرسه، مرکز بررسی آثار دانش‌آموزی رشد و ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی رشد به عنوان غرفه‌های این سازمان در این دوره از نمایشگاه تهران حضور دارند. در این غرفه‌ها علاوه بر ارائه تازه‌های نشر انتشارت مدرسه؛ فعالیت‌های حوزه بررسی کتاب در بخش ساماندهی کتاب ناشران و فعالیت تعاملی با دانش‌آموزان عرضه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی در گفتگو با روابط عمومی سازمان با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک اتفاق فرهنگی قابل توجه در کشور است، اظهار داشت: عدم برگزاری حضوری این نمایشگاه در این دو سال به دلیل همه گیری کرونا خسارتی برای مجموعه فرهنگی کشور بود؛ در این دوره از نمایشگاه می‌‌توان حضور پر شور ناشران را دید که موجب دلگرمی ناشران و کتاب‌خوانان است.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری حضوری این دوره از نمایشگاه و امکان بازدید عموم از این عرصه‌‌ی فرهنگی تأثیرگذار، ادامه داد: عرصه نشر و کتاب به ویژه کتاب کودکان و نوجوانان برای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به اقتضای نوع مأموریت‌ها، وظایف و فعالیت‌هایش؛ اهمیت بسیار زیادی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه کتاب‌های غیردرسی می‌تواند به‌عنوان یکی از بخش‌های مکمل برنامه درسی رسمی در نظر گرفته شود، ابراز امیدواری کرد برخی زیرمجموعه‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مانند انتشارات مدرسه باید خودشان را با نیازها و انتظارات جامعه به روز کرده تا بتوانند به خوبی مأموریتی که بر عهده دارند را انجام دهند.

حجت‌السلام علی لطیفی و هیأت همراه از غرفه‌های دیگر ناشران کودک و نوجوان همچون انتشارات قدیانی، انتشارات آستان قدس رضوی، انتشارات آیین فطرت و انتشارات انقلاب اسلامی نیز بازدید کردند.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 21 تا 31 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار