با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان صورت گرفت

همایش استانی و آئین اختتامیه جشنواره نوجوان سالم در سنندج برگزار شد

سنندج (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، اختتامیه استانی یازدهمین جشنواره نوجوان سالم و آئین تجلیل از دانش‌آموزان، اولیاء و فرهنگیان برتر این جشنواره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش استانی و آئین اختتامیه جشنواره نوجوان سالم در سنندج برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی نوجوان سالم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، دبیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، جانشین دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج و جمعی از مسئولین استانی، رابطین جشنواره و فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای دارای آثار برگزیده در سالن آمفی تئاتر اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه هدف نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن دانش آموز به حیات طیبه است؛ روزی حلال، قناعت و رزق روزانه را تعابیری از حیات طیبه عنوان کرد.

وی در ادامه به بیان اهم اقدامات حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان پرداخت و بر ارتباط مستمر اولیاء دانش آموزان با مربیان مدارس برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

در ادامه سید عین الله طیموری رییس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش نیز به بیان چیستی و چرایی اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس و اینکه چرا برنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس را اجرا می کنیم، پرداخت.

وی رجوع به سند تحول بنیادین و تاکیدات مقام معظم رهبری را دلیل اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس عنوان کرد و گفت: ما در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال تربیت تمام ساحتی هستیم.

طیموری در ادامه به معرفی مختصر برنامه های اجرایی حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش پرداخت و خاطرنشان کرد: ما به دنبال گسترش و ترویج نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس هستیم.

همچنین کریمی جانشین دبیر ستاد مبارزه با موارد مخدر استان کردستان نیز در پایان این مراسم، جشنواره نوجوان سالم را موتور محرکه توسعه و آبادنی نام برد و گفت: با اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس باید بتوانیم تغییر ایجاد کنیم و تاثیر مثبتی داشته باشیم.

در پایان ضمن معرفی و نمایش آثار برگزیده، از 168 اثر برتر دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره و همچنین 9 کانون یاریگران برتر استان با اهداء لوح تقدیر و جوایز تجلیل شد.

شایان ذکر است؛ جشنواره نوجوان سالم از سال ۱۳۸۹ با هدف هم افزایی ظرفیت‌ها برای گسترش نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار