وزیر آموزش‌ و پرورش در آئین بزرگداشت مقام معلم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت همراهی مجلس با آموزش‌ و پرورش در تصویب قوانین لازم برای اجرای سند تحول

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت همراهی مجلس با آموزش و پرورش برای تصویب قوانین لازم و تامین زیرساخت‌های لازم برای تسهیل در اجرای سند تحول بنیادین تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت همراهی مجلس با آموزش‌ و پرورش در تصویب قوانین لازم برای اجرای سند تحول

یوسف نوری با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره 5 هزار شهید معلم و ۳۶هزار شهید دانش آموز به ویژه علامه شهید استاد مرتضی مطهری و تبریک هفته سلامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، به ویژه شهدای کادر درمان که با تلاش و کوشش‌های خود در دوران کرونا نجات بخش جان و مدافع سلامت مردم بودند، اظهار کرد: تکریم مقام معلم، تعظیم مقام خداوند تبارک و تعالی است و خداوند پیامبران را مبعوث کرد تا وظیفه پیامبری خود را در قالب معلمی انجام دهند و تکریم مقام معلم تکریم مقام قدسی خداوند متعال و پیامبران گرامی است.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به معلمان افتخار آفرینی که هر کدامشان سرمشقی برای جامعه معلمان هستند، گفت: شهید سعید کاظمی آشتیانی یکی از معلمانی است که مرکز رویان توسط وی تاسیس شد و در سال تولید دانش بنیان می‌تواند الگویی برای معلمان در توسعه فناوری‌های جدید و دانش بنیان در کشور باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: شهید حسن طهرانی مقدم که پدر علم موشکی ایران است، یکی از معلمان پر افتخار دیگری است که در به کارگیری علوم و فنون روز دنیا می‌تواند الگویی برای معلمان باشد. همچنین شهید ابراهیم همت نیز معلمی بود که با توجه به شرایط کشور به جبهه‌های جنگ رفت و در آنجا افتخار آفرینی‌های بسیار انجام داد.

عضو کابینه دولت مردمی با بیان این‌که باید از راه و سیره شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی الگو گرفت، اظهار کرد: سردار سلیمانی در دفاع از حرم و با تأسیس گردان‌های مدافع حرم مانند زینبیون و فاطمیون، توانست تا افراد با افکار متفاوت را در یک مکان و برای یک هدف مشترک بسیج نماید و این کار الگویی برای معلمان است که آن‌ها می‌توانند از روش‌های مختلفی برای رسیدن به هدف استفاده نمایند و شیوه‌های نوین در روش‌های تدریس به‌کار گیرند.

وزیر آموزش و پرورش با تشکر از نمایندگان مجلس شواری اسلامی به دلیل حضور موثری که در تهیه و تنظیم و تدوین قوانین کشور دارند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون رتبه بندی معلمان مساعدت و همراهی خیلی زیادی داشتند که این قانون به مدت ده سال معطل مانده بود و مجلس انقلابی کمک کرد تا لایحه معطل مانده تصویب شود.

نوری افزود: آموزش و پرورش قوانین دیگری نیز مانند ساماندهی کنکور و... را دارد که تصویب این قوانین زیرساخت‌های اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را فراهم می‌کند، لذا همکاری مجلس با آموزش و پرورش در تصویب قوانینی که اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تسهیل کند، ضروری است.

در ادامه این نشست دو تن از معلمان زن و دو معلم مرد از استان‌های: قم، کرمانشاه، ایلام و البرز به نمایندگی از جمع معلمان منتخب کشوری به طرح برخی از مسائل معلمان بدین شرح پرداختند: معلمان در دوران کرونا تلاش‌های زیادی انجام دادند و با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد و در این ایام از امکانات شخصی خود از جمله موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و اینترنت استفاده کردند؛ کار معلمان در دوران کرونا برای تولید محتوا، ارزشیابی و رسیدگی به مشکلات دانش آموزان بسیار زیاد شد؛ تلاش‌های زیاد معلمان ضرورت توجه به دغدغه‌های معیشتی معلمان را دو چندان می‌کند؛ اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری؛ ارتقای جایگاه و شان و مقام منزلت معلمان در جامعه؛ ارتقای سطح بیمه فرهنگیان؛ برچیده شدن مدارس چادری و کانکسی در مناطق محروم؛ ارائه تسهیلات رفاهی مناسب و افزایش خانه‌ها و مهمانسراهای معلم؛ رفع محدودیت ادامه تحصیل و اعمال مدرک معلمان؛ از مواردی بود که از سوی نمایندگان معلمان مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار