معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل:

عوارض خانه‌نشینی اجباری دانش‌آموزان باید جبران شود

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل عنوان کرد عوارض خانه‌نشینی اجباری دانش‌آموزان این استان در دوران جولان کرونا با انجام کارهای روان‌شناختی باید جبران شده و از بین برود.

کد مطلب: ۱۲۷۷۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
عوارض خانه‌نشینی اجباری دانش‌آموزان باید جبران شود

محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در آئین تجلیل از مقام معلم در شهرستان خلخال اظهار کرد: بیش از دو سال خانه‌نشینی ناشی از شیوع کرونا، دانش آموزان این استان با عوارض مختلفی از جمله کم‌تحرکی، عادت به یادگیری و ادامه تحصیل در فضای مجازی و دوری از محیط نشاط ‌آور مدرسه مواجه شده اند که این عوارض باید با انجام کارهای روان‌شناختی و افزایش سطح تحرک و نشاط در بین جامعه دانش‌آموزی از بین برود.

وی افزود: از آنجایی که تاثیرات درازمدت و طولانی شیوع بیماری‌های همه‌گیر از جمله بیماری کووید ۱۹بر روی سلامت ذهنی کودکان و نوجوانان تاثیرگذار است، لازم است با برگزاری جلسات و دوره‌های روان‌شناختی برای دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان برای جبران عوارض ناشی از کرونا در مدارس استان همه با هم تلاش کنیم.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان که طبق مصوبه مجلس و هیات دولت به زودی اجرایی خواهد شد، گفت: مهم‌تر از کار رتبه‌بندی معلمان که بیشتر جنبه مالی دارد، حفظ جایگاه، شان و منزلت معلمان در جامعه بسیار مهم‌تر از مسائل مادی است که باید به آن اهمیت داده شود.

مشکی بر لزوم اجرای طرح توازن رشته‌های تحصیلی در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان تاکید کرد و افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار امسال دارای اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: مدارس بویژه هنرستان‌ها می‌توانند از پیشگامان دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین باشند، زیرا فرهنگ اشتغال و اشتغال‌آفرینی از مدارس شروع می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: لازم است با جدیت و تمام توان در این راستا گام برداشته شود و بیشتر دانش‌آموزان علاقه‌مند به سوی رشته‌های ریاضی فیزیک و فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند تا زمینه اشتغال دانش‌آموزان پس از پایان دوره‌های تحصیلی فراهم شود.

مشکی با اشاره به جایگاه مطلوب آموزش و پرورش خلخال در کنکور و امتحانات نهایی گفت: باید در کنار برنامه‌ریزی و اخذ تدابیر لازم برای ارتقای رتبه استان در کنکور و امتحانات نهایی بیشتر از پیش تلاش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار