نوری: ارتقای سلامت دانش‌آموزان یک سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به‌مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نوری: ارتقای سلامت دانش‌آموزان یک سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است

متن پیام یوسف نوری به شرح زیر است:

«سلامت جامعه در گرو سلامت کودکان نوجوانان است و سنگ‌بنای بیشتر بیماری‌ها از ابتدای زندگی نهاده می‌شود، به همین دلیل همه کشورها جهت نیل به اهداف بهداشتی مورد انتظار خود، اقداماتی را در مدارس پیش‌بینی نموده و با بررسی نیازهای بهداشتی مدارس و تعیین چالش‌های این حوزه؛ رویکردهایی کلان و برنامه‌هایی اجرایی را جهت ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان عملیاتی می‌کنند.

هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا بر بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت در تحقق اهداف تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تاکید شود.

ارتقای سلامت دانش آموزان یک سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم با عنوان ساحت زیستی-بدنی به آن توجه ویژه‌ای شده است؛ از طرف دیگر، هفته سلامت با نگاه مجدد به توانمندی‌ها، دستاوردها و انتظارات موجود حوزه سلامت دانش آموزی، فرصتی است تا در قالب یک برنامه منسجم همراه با خیرین حوزه سلامت به صورت جهادی در مسیر ارتقای سلامت دانش آموزان عزیز گام برداریم.

در دوران پاندومی کرونا با تغییر سبک زندگی و در نتیجه افزایش عوامل تهدیدکننده سلامت؛ نقش رعایت نکات بهداشتی در مدارس با اهمیت‌تر از قبل شد. در جریان تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در ایام تحصیل، باید تامین ایمنی، بهداشت و سلامت دانش آموزان را به عنوان مهم‌ترین اقدام بنیادی مدارس و راه آمادگی برای ورود دانش آموزان به مدارس تلقی نمود. با توجه به شعار روز جهانی بهداشت «سلامت ما، سلامت سیاره ما» و با تاکید بر تربیت دانش آموز تمام ساحتی؛ باید به دانش آموزان آموزش داده شود چنانچه محیط زندگی ما سالم نباشد؛ سلامت ما و سایر موجودات در معرض خطر قرار خواهد گرفت و به دلیل ارتباط دوسویه این دو مقوله با یکدیگر، اگر قرار است از حق سلامت زیستی برخوردار باشیم و از این حق دفاع کنیم باید به کودکان و نوجوانان بیاموزیم که وظیفه داریم در حد توان خود در حفظ سلامت محیط زندگی مشارکت کنیم.

هفته سلامت این فرصت را برای تغییر دیدگاه نسبت به این موضوع حساس به وجود می‌آورد که «هر دانش آموز به سهم خود در حفظ محیط، طبیعت و زیستگاه و در مجموع سیاره خود وظیفه و نقش مهم و ارزشمندی دارد».

در پایان، اینجانب ضمن ارج نهادن به شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش‌های ارزنده همه دست اندرکاران بخش سلامت کشور و تبریک ایام هفته؛ از خداوند متعال سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون همه عزیزان را که در گرو سلامت آنان است، خواستارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار