معاون وزیر صمت خبر داد؛

کاهش ۴۳ درصدی حوادث در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال گذشته

تهران (پانا) - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش ۴۳ درصدی آمار حوادث و صیانت از کارگران واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۴۳ درصدی حوادث در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال گذشته

به گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در نشست شورای هماهنگی کارگروه‌های مدیریت بحران شرکت‌های استانی تابعه، اظهار داشت: حوادث به وقوع پیوسته در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۳ درصد و نسبت به سال ۱۳۹۶، ۳۴ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از کاهش ۲۳ درصدی حوادث منجر به فوت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: همچنین تعداد روزهای بدون حادثه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۴۰۰ به ۳.۳ روز افزایش پیدا نموده که در مدت مشابه سال گذشته، به میزان ۳ روز و در سال ۱۳۹۶، ۱.۸۷ روز بوده است.

رسولیان دلیل این امر را اهتمام سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به ممیزی ایمنی در بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی به بهره برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی عنوان و اضافه کرد: اصل پیشگیری از وقوع حوادث و کنترل از مبداء همواره ملاک و هدف برنامه‌های درنظر گرفته شده این سازمان بوده است.

وی تجزیه و تحلیل حوادث شغلی و ترویج درس‌ آموزی از حوادث برای واحدهای تولیدی، ارزیابی ریسک واحدهای کوچک و متوسط در راستای کاهش هزینه‌های آن‌ها و ارائه نتایج در قالب مشاوره به منظور پیشگیری از حوادث، ممیزی ایمنی واحدها، آموزش‌های علمی و کاربردی گسترده، تجهیز و توسعه ناوگان خدمات ایمنی و آتش ‌نشانی و شبکه شیرهای آتش ‌نشانی را به‌عنوان اهم فعالیت‌های انجام شده در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش این سازمان برشمرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بیش از ۷۳ درصد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز ممیزی ایمنی شده و نقاط تأثیرگذار در راستای کاهش آمار حوادث به آن‌ها مشاوره داده شده است.

رسولیان یادآور شد: از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیون و ۴۴۷ هزار نفر ـ ساعت دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار و سعی شده که هر سال میزان آموزش‌ها با رشد خوبی همراه باشد.

وی بیان کرد: تعداد خودروهای عملیاتی امداد و نجات و اطفای حریق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۳۶۱ خودرو در ۲۹۶ ایستگاه رسیده، به‌طوری که اکنون ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی مستقر و ۷۵ درصد از اشتغال موجود تحت پوشش خدمات آتش نشانی هستند.

شایان ذکر است، مجموعه اقدامات انجام گرفته در حوزه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور همه ساله منجر به انتخاب سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان سازمان برگزیده و فعال در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در میان سازمان‌های وابسته و تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت شده و تقدیر وزیر صنعت، معدن و تجارت را درپی داشته است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۵ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۲ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۹ هزار و ۱۶۸ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۲۲۱ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۰۷ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۱ هزار و ۲۸ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار