وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه‌سازی از واجبات و مقدمه علم‌آموزی است

ملارد (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در اجلاس سراسری خیرین مدرسه‌ساز شهرستانهای تهران در ملارد ضمن اشاره به ظرافت تعلیم و تربیت بیان کرد آموختن علم واجب است و مدرسه‌سازی هم مقدمه واجب است.

کد مطلب: ۱۲۷۴۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌سازی از واجبات و مقدمه علم‌آموزی است

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در اجلاس سراسری خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های تهران در ملارد، ضمن اشاره به کار مثبت خیرین در تعلیم و تربیت بیان کرد: قطعاً دعای خیر مردم همراه شماست و طبق روایات اگر کسی از سر علم، سنگی را بردارد، به اندازه کوه احد به او اجر و پاداش داده می‌شود، خیرین مدرسه‌ساز در امر خیر پیشی گرفته‌اند و کار خیر، کار هر کسی نیست، معدود انسان‌هایی هستند که به این توفیق دست می‌یابند و دست یاری‌رسان‌ها، دست خداست و باید آن را گرامی داشت.

وی ادامه داد: خیرین در زمره ابرار و محبوب خدا و مردم هستند، زینت دنیا انسان‌ها را جذب می‌کند. پس کسی که از پول و مادیات گذشت از پل عبور می‌کند، مخصوصا در ماه رمضان و ماهی که ولادت کریم اهل بیت در آن واقع شده، کار خیر ارزش بسیاری دارد.

نوری افزود: تعلیم و تربیت ظرافت‌های زیادی دارد و یکی از آنها این است که در اثر تربیت درست، شهدا پرورش می‌یابند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به واجب بودن علم گفت: مقدمه علم‌آموزی، تاسیس مدرسه است، مدرسه‌سازی برای همگان واجب است اما خیرین این را درک می‌کنند، در پی تقدیر و تجلیل نیستند، فقط انجام وظیفه می کنند و این جایگاه رفیعی است، چون زمینه را برای کسانی فراهم می کنند که علم بیاموزند و در دین اسلام جایگاه رفیعی برای خیرین تعریف شده است.

وی از درگذشتگان جامعه خیرین مدرسه‌ساز یاد کرد و گفت: قطعاً آنها در جایگاه بالا و همجوار با امام علی هستند.

نوری تشریح کرد: جریانات اجتماعی و فرهنگی زمینه‌ساز مهاجرت به تهران است و جاذبه‌های شهرنشینی باعث افزایش جمعیت شده، بنابراین نیاز جامعه به مدرسه‌سازی بیشتر شده و با همکاری خیرین، از ظرفیت‌های دیگر هم استفاده می‌کنیم، بطور مثال با فروش املاک مازاد، منابع نقدی و اوراق و کم کردن مدارس دوشیفته و کاهش تراکم جمعیت به میزان ۳۰ نفر و کاهش جمعیت کلاس‌ها، وضعیت آموزش بهتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز در این مسیر با خدا عشق بازی می‌کنند اما سختی‌های زیادی در این راه وجود دارد و باید توسط مسئولین پیگیری شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار