مدیرکل آموزش و پرورش استان:

آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل، بستر فرهنگی مناسبی برای اشتغال‌آفرینی است

نمایشگاه تولیدات هنرجویان زاهدانی افتتاح شد

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تولیدات هنرجویان ناحیه 2 زاهدان گفت آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل و رشته‌های مهارت‌محور توسط آموزش و پرورش بستر فرهنگی مناسبی را برای اشتغال‌آفرینی فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل، بستر فرهنگی مناسبی برای اشتغال‌آفرینی است

حسنعلی میرعبدی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تولیدات هنرجویان هنرستان‌های ناحیه 2 زاهدان اظهار کرد: اول تا هفتم اردیبهشت ماه با عنوان هفته مشاغل نامگذاری شده و در این هفته در سراسر استان نمایشگاه‌های متعددی با هدف آشنایی دانش آموزان با مشاغل و حرفه‌های مختلف برپا می‌شود.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین و ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای دانش‌آموزان، یکی از وظایف آموزش و پرورش آشنایی دانش‌‌آموزان با مشاغل مختلف و جذب آنان در رشته‌های مهارت محور است.

میرعبدی ادامه داد: اگر چه آموزش و پرورش مستقیما در چرخه اشتغال‌آفرینی دخیل نیست، اما با ایجاد یک بستر فرهنگی مناسب می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: در سیستان و بلوچستان 217 هنرستان با 88 رشته وجود دارد که نمایشگاه‌های تولیدات هنرجویان این هنرستان‌ها نیز با هدف آشنایی دانش‌آموزان و والدین با رشته‌های مهارتی برپا می‌شود و انتظار می‌رود هنرآموزان این مدارس با روایت‌گری انگیزشی در تشویق و گرایش دانش‌آموزان به این رشته‌ها تاثیرگذار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر‌نشان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار زیادی است که برای آشکار کردن آن باید تلاش کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار