به همت دبیرستان جانبازان منطقه ۱۴ انجام شد

توزیع ۱۲ بسته معیشتی با هدف دستگیری از مستمندان

تهران (پانا) - دبیرستان جانبازان منطقه ۱۴، همزمان با ماه مبارک رمضان، با هدف دستگیری از مستمندان، اقدام به توزیع ۱۲ بسته معیشتی به دانش‌آموزان بی بضاعت، بی‌سرپرست و بد سرپرست کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۱۲ بسته معیشتی با هدف دستگیری از مستمندان

الهه نجار؛ مدیر دبیرستان جانبازان منطقه ۱۴ با بیان اینکه یکی از کارهای مهم زندگی هر انسان مؤمن که مورد تأکید خدا، پیامبران و امامان قرار گرفته است، کمک به نیازمندان، برآوردن حاجات مؤمنین و گره‌گشایی از زندگی مستمندان است گفت: «یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی، که همواره بشر با آن مواجه است، با وجود پیشرفت های صنعتی و مادی، فاصله طبقاتی است. به این معنا که در یک سو عدّه‌ای غرق در ثروت و ناز و نعمت بوده و از بهترین وسایل آسایش و رفاه بهره‌مند هستند و در سوی دیگر عدّه ای به اندازه ای در فقر و نداری غوطه ور هستند که حتی از تهیه لوازم ضروری زندگی از قبیل غذا، لباس و مسکن هم عاجزند و نمی توانند هیچ یک از نیازهای اولیه خود را تأمین کنند. در همین راستا با توجه به اینکه کمک های مؤمنانه جلوه زیبای همدلی و مایه خیر و برکت برای مردم در جامعه است، بر آن شدیم تا با هدف گره گشایی از مشکلات مالی دانش آموزان نیازمند دبیرستان، ۱۲ بسته معیشتی بین آنان توزیع کنیم.»

وی در ادامه افزود: «کمک های مؤمنانه جلوه زیبای همدلی و مایه خیر و برکت برای مردم در جامعه است. هر قدم و تلاشی که توسط هر فرد خیری برای رفع مشکلات و گرفتاری ها در همه زمینه ها برداشته شود،کمک مؤمنانه به حساب می‌آید. اثر درخشان و سودمند دیگر دستگیری از فقرا و نیازمندان این است که خداوند در اثر این رفتار شایسته، درهای خیر و برکت را به روی انسان باز کرده و او را در زندگی از رزق و روزی مادی و معنوی خویش بهره مند می سازد، در واقع انسان‌ها با کمک به فقرا و نیازمندان به شخص خود کمک‌ می‌کنند.»

نجار در خصوص چگونگی توزیع بسته های معیشتی بین دانش آموزان نیازمند، خاطر نشان کرد: «تعدادی بسته‌ حمایتی و اقلام خوراکی که توسط خیر مربوطه تهیه شده است. بعد از شناسایی خانواده‌های نیازمند و بی سرپرست دانش‌آموزانی که از طریق انجمن اولیا و مربیان، معلمان‌ و معاونین مدرسه شناسایی شدند، طبق برنامه‌ریزی‌هایی با حضور در مدرسه بین آنان توزیع شد. این بسته‌های حمایتی اقلامی چون برنج، روغن، مرغ، رب، سویا و ماکارونی، اقلام مصرفی روزانه خانواده‌ها بود که به آنها تقدیم شد. این بسته ها با اتکا به کمک های خیر و خداپسندانه مردمی به نیازمندان و محرومان جامعه با محوریت خدمت رسانی و محرومیت زدایی از دانش آموزان دبیرستان به آنها اهدا شد.»

وی پیرو تأثیر محرومیت بر روی روحیات دانش آموزان خاطرنشان کرد: «انجام کار خیر در کشور و فرهنگ ما سابقه طولانی دارد و نقش خیرین در‌ انجام کار خیر و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت از اهمیت بسزایی برخوردار است. با توجه به شرایط موجود و به لحاظ اقتصادی و معیشتی، بعضی از مردم در شرایط سختی زندگی می کنند و این شرایط، به تدریج سبب افت تحصیلی و کاهش انگیزه در دانش آموزان خواهد شد. به همین دلیل، همکاری متقابل مدرسه با خیرین می تواند عامل مهمی در رفع نیازهای ضروری دانش آموزان بی بضاعت از لحاظ روحی و جسمی باشد.»

نجار افزود: «در همین راستا در سال اخیر، روح تازه‌ای به بدنه دبیرستان دمیده شد و از طرف خیرین، تعداد قابل توجهی بسته های حمایتی، پوشاک و کیف و کفش و لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت در چندین مرحله فراهم شد. امیدواریم که این کمک های مؤمنانه گوشه ای از نیازهای دانش آموزان را برطرف کند. همچنین علاوه بر آن، حمایت از دانش آموزانی که پدرانشان بد سرپرست هستند نیز در اولویت برنامه های خیرین قرار گرفت تا این دانش آموزان هم، از لحاظ روحی و جسمی مشکلات کمتری را تجربه کنند و با روحیه بهتری در کلاس درس حضور پیدا کنند.»

وی در خصوص فرهنگ سازی امر کمک به نیازمندان بیان کرد: «جامعه ما، هنوز راه هایی برای پیشرفت در زمینه کمک های مردمی دارد و ما در پرورش و نهادینه کردن این احساس همیاری و همراهی در نوجوانان مسئول هستیم. از این رو، در حال برگزاری کلاس های پرورشی، در جلسات متعدد برای پیشرفت ذهنی دانش آموزان هستیم. از مهم ترین عواملی که باعث فرهنگ سازی این امر در جامعه دانش آموزی است، این است که ما، امر به معروف داشته باشیم و خود به آنچه تأکید داریم عمل کنیم تا الگوی مناسبی برای اطرافیان باشیم.»

نجار در آخر تصریح کرد: «از تمام خیرین تقاضا داریم بیشتر به مدارس سر بزنند و جویای احوالات آن‌ها باشند، دانش‌آموزان به واسطه تعاملات اجتماعی خیلی زیادی که با همسالان خود دارند، اگر به لحاظ مالی ضعیف باشند در روحیه و اعتماد به‌نفسشان بسیار تأثیر می‌گذارد و شکننده می‌شوند و چه بهتر که خیرین، مدارس و دانش‌آموزان را هدف اقدامات خداپسندانه خود قرار دهند تا دل بچه‌ها شاد شود.»

گفتنی است که این بسته های معیشتی، با دغدغه و همت خیرین محترم، به ارزش چهار میلیون و ششصد و هشتاد هزار تومان طی چند هفته گذشته تهیه شد.

دانش آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار