سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

تخصیص بودجه اختصاصی برای بازسازی و احیای قنوات

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از اجرای عملیات آبخیزداری در بالادست قنوات به منظور افزایش دبی آب قنات‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص بودجه اختصاصی برای بازسازی و احیای قنوات

به گزارش ایسنا، فریبرز عباسی، سرپرست آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: این امر سبب می شود تا آب ها به زمین نفوذ کرده و دبی آب افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه این طرح ابتدا برای قنات هایی که طول بیشتری دارند و اهمیت زیادتری نیز در آبدهی دارند انجام می شود، گفت: برای اجرای این طرح لیست قنات ها به سازمان جنگل ها ارائه شده و در جلسات کارشناسی ابتدا بررسی های لازم صورت می گیرد و سپس طرح اجرا می شود.

دکتر عباسی با اشاره به قنات هایی که از رده خارج شده اند، بیان کرد: مسائلی همچون خشکسالی و یا زدن چاه های آب، سبب شده تا تعدادی از قنات ها از رده خارج شود؛ البته تعداد آن ها زیاد نیست.

وی تصریح کرد: چندین سال است که تعداد رشته قنات های کشور بین ۳۳ تا ۴۰ هزار بوده است.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به بازسازی و احیای قنوات اشاره کرد و افزود: برای اجرای این عملیات از ردیف اعتبارات ملی، بودجه اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: در کشور ۲.۶ میلیون هکتار به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده است که حدود ۳ میلیون هکتار دیگر شرایط اجرای این عملیات را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار