یک دانش‌آموز بوشهری:

دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان به تعالی و نشاط درونی دست می‌یابند

بوشهر (پانا) - یک دانش‌آموز کلاس دهم مدرسه استعدادهای درخشان دختران بوشهر تاکید کرد روزه‌داری یکی از دستورهای الهی برای تزکیه نفس و پرهیزگاری است.

کد مطلب: ۱۲۷۳۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان به تعالی و نشاط درونی دست می‌یابند

یانا عرفان در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «در ماه مبارک رمضان مؤمنان برای کسب رضای خداوند رحمان و رحیم برخود سختی گرسنگی و تشنگی را می‌دهند تا نعمت الهی شامل حال‌شان شود ما دانش‌آموزان از بزرگان یاد گرفته‌ایم که می‌توان یک مومن و متقی بود به شرط آنکه یکی از واجب‌های دینی یعنی روزه گرفتن را به نحو احسن به جا آوریم.»

او گفت: «وقتی که همه با هم برای عبادت و روزه‌داری تلاش می‌کنیم در عمل کار‌های خوب با هم انجام دادن را یاد می‌گیریم.»

عرفان افزود: «مشارکت جدی دانش آموزان در برنامه‌های فرهنگی و دینی از جمله روزه‌داری نوعی تربیت اسلامی است. گسترش فعالیت‌ها در ایام مختلف ماه مبارک رمضان متناسب با گروه‌های سنی دانش‌آموزان در مدرسه یا مسجد می‌تواند آن‌ها را برای آینده آماده کند.»

این دانش‌آموز تاکید کرد: «من و دوستانم با روزه گرفتن و درس خواندن یاد گرفته‌ایم که در هر شرایطی می‌توان بر مشکلات فائق آمد. مثل الان که ما با ویروس کرونا مبارزه می‌کنیم، در مدرسه ماسک می‌زنیم و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنیم اما هم درس می‌خوانیم و هم روزه می‌گیریم، به مسجد می‌رویم با خدا راز و نیاز می‌کنیم تا مورد مهر و رحمت الهی قرار گیریم. پس درنتیجه در ماه مبارک رمضان دانش‌آموزان به تعالی و نشاط درونی دست می‌یابند.»

او بیان کرد: «در ماه مبارک رمضان مؤمنان برای کسب رضای خداوند رحمان و رحیم بر خود سختی گرسنگی و تشنگی را می‌دهند تا نعمت الهی شامل حال‌شان شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار