یوسف نوری خبر داد

آخرین جزئیات از پرداخت اضافه‌کاری سرایداران مدارس

بخشی از بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان ترمیم شده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خبر داد اضافه کاری سرایداران در اردیبهشت به همراه اضافه کار فروردین پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۳۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آخرین جزئیات از پرداخت اضافه‌کاری سرایداران مدارس

یوسف نوری در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور در جمع خبرنگاران گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تحقق عدالت تربیتی و نصیب آموزشی است. طرح تحول و توسعه اجتماع‌محور هدف بزرگتری دارد که با مشارکت نهادهای مختلف انجام می‌شود و به توانمند شدن مردم منطقه و دانش آموزان می‌انجامد که افرادی کارآفرین باشند.

وی درباره نقش آموزش و پرورش در دانش‌بنیان کردن فعالیت‌ها افزود: این هفته جلسه‌ای با حضور شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد داشتیم و اقدامات بسیاری می‌تواند در این راستا صورت گیرد.

نوری اضافه کرد: هسته دانش‌بنیان را تشکیل دادیم و شبکه‌ای را ایجاد می‌کنیم که معاونت‌های فناوری و آموزشی به مراکز جانبی مانند پژوهش‌سرا بروند. بخشی هم هنرستان‌ها را داریم که به هنرستان های هوشمند دانش‌پایه در راستای تولید تبدیل می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش نقش بی‌بدیلی در ایجاد جامعه دانش‌بنیان دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان گفت: در جهت تحکیم بنیان خانواده، موضوع نقل و انتقال زوجین فرهنگی و همکارانی که تازه ازدواج می‌کنند، حل و تسهیلاتی برای آنان فراهم شد. همچنین برای ایثارگران و نیروهایی که مأمور می‌شوند اعم از نیروهای نظامی و مأمورین دستگاه‌ها نیز تسهیلاتی فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه سنوات را در برخی از موارد تقلیل داده‌ایم درباره علت صدور این بخشنامه افزود: نقل و انتقالات در تمامی دستگاه‌ها مبتنی بر نیاز و عدم نیاز است در آموزش و پرورش اگر این امر را آزاد کنیم مناطق کم‌برخوردار از معلم خالی می‌شوند و باید معلمان را از بین افرادی که تربیت معلم نرفته‌اند و یا دارای رشته غیر مرتبط هستند، جذب کنیم که این امر برای دانش‌آموزان این مناطق ظلم است لذا بخشی از این بخشنامه ترمیم شده است.

نوری همچنین درباره پرداخت حق التدریس فروردین همکاران فرهنگی خبر داد: پیگیر این امر هستیم و انشالله این حق الزحمه پرداخت می‌شود همچنین اضافه کاری سرایداران در اردیبهشت به همراه اضافه کار فروردین پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار